معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران تصریح کرد:

خانواده و معاشرت مهمترین نقش در بزهکاری اطفال

کدخبر: 2030630

معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران گفت: خانواده و معاشرت مهمترین نقش در بزهکاری اطفال را دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، حمیدرضا آدابی، معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران در همایش آموزش حقوق به دانش آموزان با بیان اینکه ادبیات مناسب با مخاطب دانش آموز و والدین آنها در آموزش حقوق متفاوت است، بیان کرد: پدر و مادرها اولین مبلغین و آموزگاران جسم و روح طفل هستند و الفبای زندگی را به کودکان خود آموزش می‌دهند و کودکان از رفتار والدین الگوبرداری می‌کنند و رفتار و کردار والدین را راستی آزمایی می‌کند.

آدابی درک کودک در دوران جنینی را مثال زد و افزود: جنین نیز دارای درک و ادراک خاص خود است و پس از تولد نیز کنش‌های والدین خود را می‌آموزد و در تمام امور از والدین خود تقلید می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران همچنین بیان کرد: تقلید یکی از نظریه های جامعه شناسی جهان در امر آموزش است و افراد در آموزش تحت تأثیر مولفه مهم تقلید در امر آموزش هستند.

آدابی، آرامش در خانواده را موضوع مهمی در اثر بخشی آموزش ها دانست و گفت: دانش و آموزش افراد در زمان طفولیت بسیار اثر گذارتر از دوران جوانی است و روش های آموزشی در محیط آرام خانواده موثر است و در آینده کودکان نقش اساسی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: محیط آرام خانواده در شکل گیری شخصیت کودکان آثار جدی دارد و اگر والدین به کودکان خود محبت بورزند میزان تاثیر این محبت بسیار بیش تر از سرزنش است و در کنار این محبت نباید از نظارت بر رفتار کودک غافل بود.

معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در بزهکاری جنایی اطفال که مرتکب بزه می شوند در سهم بسیاری متأثر از خانواده و افرادی هستند که با آنها مشارکت می کنند و مشارکت کودک در این موارد می تواند بسیار مفید باشد و با تشریح دلایل ممانعت و مخالفت در معاشرات با گروه ها و افراد نا مناسب آنها را در خطرات این روابط آگاه کنیم.

آدابی به اهمیت مشورت از کودک و نوجوان نیز اشارع کرد و بیان کرد: اگر در تمام امور اجازه اظهار نظر به کودکان ندهیم از والدین رانده خواهند شد و به جایز می روند که احساس بکنند به آنها شخصیت داده می شود و اگر در خانواده این ارزش به آنها داده شود شخصیت خود را بروز و ظهور می دهد.

وی خطاب به والدین دانش آموزان حاضر در همایش بیان کرد: نیازهای منطقی کودکان خود را تأمین کنید و دانش آموزان بدانند هیچ کسی برای شما دلسوزتر از والدینتان و اولیای مدرسه نیست و هیچ محیطی امن تر از خانه و مدرسه برای شما نیست.

ارسال نظر: