سلطانی فر:

باید خود را برای پذیرش گردشگران از اقصی نقاط جهان آماده کنیم

کدخبر: 2030666

"مسعود سلطانی فر" نماینده ویژه رئیس جمهوری در شهرستان بم گفت: دولت در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی در حال اقدام جدی است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سلطانی فر در جلسه شورای اداری شهرستان بم با اشاره به اینکه ذهن مسئولان باید به ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در بخش های مختلف فرهنگی متمرکز شود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر تفریحات و گردشگری در سبد هزینه خانواده ها جای خود را باز کرده است.

وی با بیان اینکه در ایران شاهد گسترش سفرهای گردشگری و افزایش تقاضاهای مردمی برای استفاده از بناهای تاریخی و فرهنگی می باشیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی مطالبات در بخشهای تفریحی و گردشگری رو به افزایش است و باید نسبت به افزایش هتل ها، مراکز تفریحی و همچنین مناطق گردشگری اقدام کنیم. سلطانی فر با اشاره به اینکه خوشبختانه ایران در چهار بخش گردشگری فرهنگی تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت دارای ظرفیت های مناسبی است، افزود: از مجموع بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی مقاصد نیمی از آنها اماکن مذهبی است. وی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد رشد روز افزون آمار گردشگران داخلی و خارجی در ایران می باشیم، گفت: باید خود را برای پذیرش گردشگران از اقصی نقاط جهان آماده کرد. نماینده ویژه رئیس جمهوری در شهرستان بم با اشاره به ظرفیتهای گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: ارگ بم یکی از شاخص های تاریخی و گردشگری این خطه است. وی با بیان اینکه باید در کنار افزایش سرعت مراحل کاوش، مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم و به توسعه زیرساخت های آن کمک کرد، افزود: امروز شهرستان بم به سبب وجود ارگ تاریخی، محصولات مرغوب کشاورزی و زلزله دهشتناک سال 82 جهانی شده است، همچنین پروژه های گردشگری این شهرستان و استان کرمان در الویت قرار دارند زیرا معتقدیم آینده این شهرستان بسیار روشن است. سلطانی فر ادامه داد: سند توسعه گردشگری بم که از سوی فرماندار ارایه شد نشان می دهد نگاه مسئولان این شهر به گردشگری عمیق است. بخش خصوصی بم را به گسترش فعالیت در حوزه گردشگری دعوت می کنم. معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: روند بازسازی بم علیرغم کاستی های موجود در مقایسه با شهرهای جنگ زده بهتر بوده است. وی افزود: دولت در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی در حال اقدام جدی است. علیرغم محدودیت هایی که در کشور برای مشارکت بخش خصوصی وجود داشته، در استان کرمان این مشارکت خوب بوده است. معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه خوشبختانه در استان کرمان وحدت، هماهنگی و همدلی بین مسئولان و مردم وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان کرمان جزو معدود استانهای کشور است که بخش خصوصی بسیار فعال در آن عمل می کند.

ارسال نظر: