معصومه ابتکار:

مشکل قضایی هفت محیط بان برطرف شده است

کدخبر: 2031895

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم هشت محیط بان در حین انجام وظیفه مشکلات قضایی داشته اند که تاکنون اقدامات لازم برای رفع مشکل هفت نفر انجام شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معصومه ابتکار ظهر پنجشنبه در حاشیه نشست مدیران استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران افزود: در مراجع قضایی برای رفع محکومیت یک محیط بان دیگر نیز در حال پیگیری هستیم .

وی با اشاره به درگیری محیط بانان و متخلفان محیط زیست، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست تلاش خود را برای آموزش مردم در این راستا مضاعف کرده و در عین حال برای رفع خلا های قانونی در این زمنیه اقدام می کند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: تمامی قوانین بازنگری شده و در مدت یک و نیم سال گذشته، چهار لایحه حفاظت از تالاب ها، هوای پاک، حفاظت از خاک و ارزیابی ارائه شده است .

ابتکار افزود: لایحه مقابله با حیوان آزاری و حمایت از حیوانات در حال تدوین بوده و متاسفانه لایحه ارزیابی در کمال تاسف و تعجب در مجلس نهم رد شد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین در خصوص منطقه اشترانکوه لرستان گفت: مطالعات مدیریت این منطقه از سال های گذشته انجام و در این دوره تکمیل شده است .

ابتکار با بیان اینکه در سالجاری اعتبار مطلوبی برای ارتقا مدیریت حفاظتی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در نظر گرفته شده، اظهار کرد: چهار میلیارد ریال برای این مهم اختصاص یافته است .

وی همچنین در خصوص آلوگی های نفتی در منطقه لرستان ادامه داد: برای این مهم بارها با وزرات نفت مکاتبه شده و در حال حاضر نیز این موضوع در کارگروه مشترکی با مسئولان این وزارتخانه در حال پیگیری است .

وی تصریح کرد: زمانبدی اجرای تعهدات وزارت نفت مبتنی بر تامین اعتبارات بوده و در این راستا به این وزارتخانه حداکثر یک سال فرصت داده شده به تعهدات خود عمل کند .

ابتکار با تاکید بر یکپارچه سازی طرح معاینه فنی در کشور افزود: ماه گذشته نیز مصوبه حدود مجاز خروجی صنایع کشور تصویب شد که بر اساس آن آلودگی هوای صنایع کشور به حداقل می رسد .

شرکت در اختتامیه گردهمایی سه روزه تشکل های زیست محیطی دانشجویی، اختتامیه نشست مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان های سراسر کشور، نشست با دادستان های عمومی شهرستان های لرستان و تشکیل جلسه کارگروه آمایش از برنامه های یکروزه ابتکار به خرم آباد است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: