آیت‌الله علم‌ الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

مسئولین امنیتی در مواجهه با ناامنی اخلاقی برخورد دوگانه نکنند

کدخبر: 2032066

امام جمعه مشهد اظهار داشت: اگر امنیت باید اجرا شود، برای همه امنیت خوب است؛ نه اینکه فقط امنیت باید برای یک خانم عضو یک جریان سیاسی حفظ بشود اما امنیت برای یک عالم در شهر، در کشور با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید حفظ شود؟ چرا برخورد دوگانه؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به نام‌گذاری سالروز ولادت سیدالشّهداء(ع) به عنوان «روز پاسدار» اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما، روز سوم شعبان را که روز پاسدار اعلام کردند در حقیقت برای ابلاغ یک پیام و یک منظور بود و آن این که پاسدار و سپاه (به) منزله لشگر امام حسین(ع) در کربلا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مسئله‌ای که در روز عاشورا در کربلا اتفاق افتاد، این بود که یاران سیدالّشهداء(ع) و سربازان ابی‌عبدالله یکی پس از دیگری مجاهده کردند، به میدان رفتند و شهید شدند. تا یکی از این‌ها زنده بود؛ کسی جرأت جسارت به وجود مقدس امام نداشت و هیچ ضربه‌ای به طرف امام متوجه نشد. تا یکی از این‌ها بود، حتی آن سرباز 8 ساله، عبدالله بن حسن(ع). تا آن آخرین نفر ایستاد (و) با آن آخرین قطره خونش حمایت کرد و نگذاشت آسیبی به حجت خدا و جریان و مشعل انقلاب کربلا وارد بشود.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند روز سوم شعبان روز پاسدار (است). یعنی علی‌أی‌حال مکانیزم وجودی سپاه و پاسدار در عرصه این انقلاب اقتضا می‌کند که اگر خیل عظیم دلاوران و غیرتمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسدار در عرصه مقابله و جبهه مقابل دشمن قرار بگیرد تا آن آخرین نفر باید قربانی بشود تا دشمن بتواند به انقلاب و نظام ضربه بزند. این راهبردی است که امام(ره) داده‌اند. این که روز سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند، یک راهبردی است که داده‌اند.

مسائل عراق، سوریه و منطقه به ما مرتبط است

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: ما تا به امروز شاهد تحقق این راهبرد امام(ره) در مردانیگی، در غیرتمندی، در ایثارگری عزیزان پاسدارمان در این نظام بودیم و این قصه به کجا انجامیده؟ این قصه تا به امروز به این‌جا انجامیده است که در کیلومترهای ممتد، جدای از مرزهای کشور در برابر یک دشمن قسم خورده نظام ما و اسلام ما و انقلاب ما، عزیزان ما رفته‌اند آن‌جا ایستاده‌اند که از چندین فرسخ دشمن نتواند حتی به مرز نزدیک بشود و با او می‌جنگند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تلاش عده قلیلی برای نادرست دانستن حضور سپاه پاسداران در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی، تصریح کرد: (در پاسخ به) این اراجیف یک مشت ضد انقلاب ملی‌گرا که می‌گویند «چرا ما باید برویم در سوریه، در عراق، فرسنگ‌ها خارج از کشور و خارج از مملکت‌مان مقابله کنیم، جنگ کنیم، آن‌جا تجهیزات به کار ببریم، آن‌جا بودجه کشور و امکانات کشور را مصرف کنیم، (آن هم) در یک کشوری که به ما مربوط نیست؟»، (باید گفت:) همه‌اش به ما مربوط است.

وی در تشریح سخن خود افزود: این عظمت ماست؛ این اقتدار ماست. هدف اصلی دشمن براندازی ماست. این‌هایی که در عراق مردم را به خاک و خون می‌کشند، این‌هایی که در سوریه انواع مظالم نابکارانه غیر انسانی به کار می برند، این‌هایی که در بحرین انواع سرکوبی ها را بر شیعیان و دل‌دادگان اهل‌البیت(ع) وارد می‌کنند، این‌هایی که یمن را یکپارچه آتش کرده‌اند و خانه و خانمان‌ها را براندازی می‌کنند، این‌ها همه دشمنان ما هستند، این‌ها می‌خواهند ما را براندازی کنند و این اقتدار ماست، این توان و غیرت‌مندی عزیزان رزمنده فداکار ایثارگر ماست؛ این تدبیر و اجرای سیاست مدبرانه سیاست‌مداران مؤمن و متدین و ولایی ماست؛ این رهنمودهای حکیمانه و راهبردهای آسمانی اصیل و نظیم امام بزرگوار مسلمین و ولی امر مسلمین است که این شرایط را به وجود آورده که این‌ها نمی توانند از فرسنگ‌ها راه به ما نزدیک شوند.

ایران امن‌ترین نقطه روی کره زمین است

امام جمعه مشهد مقدس گفت: ما امروز نگاه می‌کنیم (و می‌بینیم) همه اطراف ما ناامن است و امن ترین نقطه، نه در منطقه، (بلکه) امن‌ترین منطقه در روی کره زمین کشور ماست.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز اروپا و امرکا که کعبه آمال یک مشت از خدا برگشتگان است، آن جا هم امنیت ما را ندارند. آن‌جا هم ناامن است. این کشتارهایی که می‌شود، این اتفاقاتی که می‌افتد، این حوادث عظیم تکان‌دهنده‌ای که دارد در کانون کشوری که ادعای اقتدار جهانی دارد، اتفاق می افتد و زندگی را بر کام مردمش تلخ کرده است، در کشور ما نیست. امنیت ما حتی از آن‌ها هم بالاتر است. در حالی که همه ناامنی‌های منطقه به خاطر ماست و همه ناامنی‌های منطقه را دشمنان ما به خاطر عداوت با ما دارند انجام ‌می‌دهند و اگر آن‌ها می‌توانستند، این توده عظیم تروریست جانورصفت را به سراغ ما می‌فرستادند.

وی افزود: از روزی که دفاع مقدس ما تمام شد تا به الآن، امریکا و استکبار جهانی مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد. این امنیت اراده خداست؛ لطف پروردگار است؛ دعای وجود مقدس امام زمان(عج) است اما فعلیت و اجرایش نتیجه و مرهون دلاوری‌ها، ایثارگری‌ها، غیرتمندی‌های این عزیزان ایثارگر در نیروهای مسلح سپاه و ارتش است که این‌جور مسئله دارد اجرا می‌شود. به عنوان روز پاسدار باید از این عزیزان تشکر کنیم. منتها مهم این است که خود ما هم ناامنی ایجاد نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در یک کشوری که در همه عملیات و در همه ابعاد امنیت، نظام ما موفق است؛ سیاست‌مداران ما موفق‌اند؛ نظامیان ما موفق‌اند (که) این امنیت را برای ما ایجاد کرده‌اند ولی خب باید توجه داشت که خود ما ناامنی به وجود نیاوریم.

ریشه خشونت‌های اجتماعی، ناامنی اخلاقی است

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که چند روز گذشته با فرماندهان نیروی انتظامی داشتند، فرمودند «شما بروید ناامنی را ریشه‌یابی کنید و ریشه ناامنی‌ها و وجود بعضی حوادث از قبیل داستان «ستایش» یا زورگیری‌های با خشونت که ملت را تکان می‌دهد و متأسفانه در بستر امنیت این کشور دارد انجام می گیرد، این‌ها ریشه‌اش در ناامنی اخلاقی و اجتماعی است. یعنی این بخش امنیت که مربوط به نظام است، مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی ماست، در بهترین شکل موفق دارد پیاده می‌ شود اما آن بخش از امنیت که مربوط به ما مردم است و ما بایستی اجرا کنیم، گه‌گاه با حوادثی روبرو می شویم که ملت تکان می خورد که چرا در کشوری با این امنیت بعضی از این ناامنی‌های جزئی و خرد قرار دارد؟ مقام معظم رهبری فرمودند ریشه‌اش ناامنی اجتماعی و اخلاقی است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: برادر من، عزیز من، امنیت اخلاقی به این است که علی‌أی‌حال یک مؤمن، یک معتقد، یک جوانِ معصوم، از نظر حفظ عفت و عصمت و حفظ شخصیت اعتقادی خودش در عرصه جوانی و در فوران غرایز امنیت داشته باشد. جریان‌ها، عواملی از منکرات شرعیه در این کشور بروز نکند که امنیت این جوانی که در بوران غرایز و گرایش‌های جنسی و نفسانی قرار دارد، به هم بزند (و) او را به باد فساد و فحشا و نابکاری‌ها و در نتیجه جنایت‌ها بکشاند. این امنیت اخلاقی را ما باید حفظ کنیم و این امنیت اخلاقی مربوط به ماست؛ در سایه امر به معروف و نهی از منکر. این باید حفظ شود.

مسئولین امنیتی در مواجهه با ناامنی اخلاقی برخورد دوگانه نکنند

وی در واکنش به تخریب‌های گسترده‌ای که برخی جریان‌های سیاسی علیه دلسوزان فرهنگ جامعه نشانه می‌گیرند، تصریح کرد: به بنده می گویند «آقا این حرف توهین است؛ این حرف تند است؛ این حرف افراطی است» (در حالی که) این یک واقیعت است. بعضی از عناصر بیمار مغرضی که می خواهند بعضی حرف‌ها را به عنوان کاربرد سیاسی در حوزه جناحی خودشان قرار دهند، می آیند سخن منطقی و استدلالی را به یک جمله شعاری که در نهایتش نتیجه‌گیری شده، خلاصه می‌کنند و همان را بزرگ می‌کنند و جلوه می‌دهند که بگویند «این حرف تند است.» نه؛ شما اگر مریض نیستید و اگر مغرض نیستید، بیایید آن منطقی که پشت سرش ارائه شده، ارائه دهید.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بنده این‌جا بایستی از بعضی مسئولین اجرایی نظام گله کنم (که) چرا برخورد دوگانه می کنند. اگر عزیزان ما در عرصه امنیت مسئولیت دارند؛ یک آقایی که رفته عکس ناهنجار را از یک کاندیدای مجلس درآورده، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کرده، باید بروند عاملش را شناسایی کنند و از او کاملا بازحویی شود و به عقوبت برسد، اگر واقعا امنیت کشور این اقتضا را می کند ـ که حتما هم این اقتضا را دارد و حتما هم باید امنیت کشور در این حد اجرا شود ـ (پس) چرا در مورد یک کاندیدا از یک جریان این کار را می‌کنند اما در مورد یک کاندیدای دیگر که نه تنها در فضای مجازی، حتی در فضای حقیقی در سخنرانی‌ها به او فحش دادند، بدگویی کردند، در یک جمع عظیم دانشجویی مطالبی به او نسبت دادند که خود او حضور نداشته، چرا دستگاه‌های اجرایی کشور این مورد را بررسی نمی‌کنند؟ همه اشکال ما به امریکا و سازمان ملل «برخورد دوگانه» است. چرا مسئولان امنیتی ما در داخل کشور، خودشان دارند برخورد دوگانه می‌کنند؟

امنیت برای همه خوب است، نه فقط برای کاندیدای عضو یک جریان سیاسی

وی ادامه داد: اگر امنیت باید اجرا شود، برای همه امنیت خوب است؛ نه (این که فقط) امنیت باید برای یک خانم عضو یک جریان سیاسی حفظ بشود اما امنیت برای یک عالم در شهر، در کشور با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید حفظ شود؟ چرا برخورد دوگانه؟ برادران؛ این مسائل وقتی در جامعه ما به وجود می ‌آید، کفران نعمت امنیت است. بایستی در مقابل این نعمت امنیتی که خدا به ما ارزانی داشته، خدا را شکرگزار و سپاسگزار باشیم.

ارسال نظر: