«نسیم آنلاین» بررسی کرد؛

روغن نباتی"قو" تعطیل شد/ کارگران قدیمی‌ترین برند روغن نباتی ایرانی بیکار شدند + جزئیات

کدخبر: 2032112

در سال اقتصاد مقاومتی، به دلیل غیرشفاف بودن نظارت دولت بر واحدهای تولیدی و تأمین نیازهای پشتیبانی آن‌ها، کارخانه روغن نباتی قو در پایتخت در آستانه تعطیلی قرار دارد و ۳۰۰ کارگر آن بلاتکلیف مانده‌اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »، همزمان با رکود حاکم بر بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح کشور به ویژه در کلان شهرها، کارخانه روغن نباتی «قو» که طی سالیان متمادی به تولید روغن نباتی در پایتخت مشغول بوده است این روزها در شرف تعطیلی قرار دارد و حدود 300 کارگر مشغول به کار در این کارخانه نیز در آستانه بیکاری قرار دارند.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار « نسیم آنلاین »، از اواخر سال 1391، دو فرد حقیقی این کارخانه را از مالک حقوقی آن که یکی از نهادهای رسمی کشور بوده است، با ادعای افزایش تولید کارخانه خریداری کرده‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه تنها بعد از گذشت یک سال و نیم از زمان خرید، سطح تولید توسط کارفرمایان جدید به شدت کاهش یافته و بعد از آن به مدت یک سال نیز کارخانه را اجاره دادند.

همزمان با وضعیت نابسامان تولید این مجموعه، فشارهایی نیز از طرف شورای شهر و برخی نهادها مبنی بر آلایندگی این کارخانه وارد شده است اما در این میان تکلیف حدود 300 کارگر فعال در این واحد تولیدی که برخی از آن‌ها نزدیک به 20 سال سابقه کار در این کارخانه را دارند نامشخص است.

این کارگران در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، این نکته را مطرح کردند که اگر این کارخانه آلاینده است در درجه اول برای کارکنان آن مضر است لذا خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه‌ای و سلامت خود بوده و درخواست بازنشستگی دارند.

لازم به ذکر است که کارخانه قو یکی از اولین برندهای روغن نباتی در کشور بوده که سابقه ای طولانی در بخش تولید این کالا را داشته است.

ارسال نظر: