در برنامه ارغنون مطرح شد:

آلبوم قافله سالار عشق برخاسته از اندوه فوت محمدرضا لطفی است

کدخبر: 2032213

مازیار شاهی در برنامه ارغنون از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: باتوجه به آمادگی و بستر روحی من در آن دوران، قعطاتی که به یاد لطفی ساختم همینطور پیش رفته و به تدریج از قالب یک تک آهنگ به آلبوم موسیقی تبدیل شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه ارغنون با حضور مازیار شاهی (آهنگساز) و با موضوع بررسی و تحلیل آلبوم موسیقی قافله سالار عشق روی آنتن رفت.

در این برنامه مازیار شاهی با اشاره به فعالیت های خود در حوزه ی موسیقی گفت: بعد از آلبوم قافله سالار عشق، مشغول ضبط آلبوم جدیدی به نام حافظ عشق هستم که در این آلبوم با استفاده از ترکیب سازی جدید، تصانیفی را بر روی اشعار حافظ اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت های صحنه ای خود خاطر نشان کرد: آخرین کنسرت من با همراهی محمدرضا لطفی در شیراز بود، از آنجایی که حساسیت اجرا در کنسرت برای من بسیار مهم و بالا است از آن به بعد کنسرتی نداشتم؛ به احتمال زیاد آلبوم قافله سالار عشق کنسرت بعد از شیراز باشد.

این آهنگساز ایرانی درباره استاد محمدرضا لطفی و آلبوم قافله سالار عشق توضیح داد: بعد از فوت استاد محمدرضا لطفی و داغی که از این واقعه بر دل داشتم، احساس کردم که می توان این غم و اندوه را با موسیقی تسهیل دهم.

وی در ادامه با اشاره به این که آلبوم قافله سالار عشق قرار بود یک تک آهنگ باشد، افزود: باتوجه به آمادگی و بستر روحی من در آن دوران، قعطاتی که به یاد لطفی ساختم همین طور پیش رفته و به تدریج از قالب یک تک آهنگ به آلبوم موسیقی تبدیل شد.

مازیار شاهی در خصوص همراهی سالار عقیلی در آخرین آلبوم خود گفت: با علاقه ی شخصی خودم به سالار عقیلی و معرفی استاد لطفی، از آقای عقیلی خواستم تا در آلبوم قافله سالار عشق به عنوان خواننده حضور داشته باشد.

وی با بیان این که تمام نوازندگان با عشق و اندوه برخاسته از فوت استاد لطفی در این آلبوم حضور داشتند، گفت: تمام نوازندگان آلبوم قافه سالار عشق با حضور خود در این آلبوم قصد داشتند که عشق خود را به استاد ابراز کرده و یادآور این موضوع باشند.

آهنگساز آلبوم موسیقی قافله سالار عشق با تاکید بر این که این آلبوم هیچ گونه نگاه بازاری به موسیقی نداشته است، افزود: آلبوم موسیقی قافله سالار عشق صرف نظر از سلیقه خریداری مخاطب فقط به جنبه های هنری موسیقی توجه داشته است.

وی در ادامه ی همین موضوع افزود: اگر مخاطبان به دقت این آلبوم را گوش دهند، می توانند نوازندگی های درخشانی را دیده و علاوه بر آن حس خوب خوانندگی سالار عقیلی را درک کنند.

مازیار شاهی در خصوص حضور سالار عقیلی در آلبوم قافله سالار عشق گفت: به اعتقاد من عقیلی برای خوانندگی این آلبوم تمام انرژی و توان خود را صرف کرده و بارها در حین تمرینات با ممارست جدی عشق و علاقه خود را به افراد گروه ثابت کرده است.

وی با بیان این که رسالت یک هنرمند ارایه اثر بر اساس سلیقه ی مخاطب نیست، گفت: هنرمند باید از مردم جامعه ی خود فراتر رفته و حرف خود را به آن ها اثبات کند، در حالت کلی باید گفت که هنرمند باید مخاطب خود را پیدا کند.

این نوازنده ی تار با اشاره به این که آلبوم قافله سالار عشق سعی در تقلید هیچ چیزی نداشته است، افزود: در هر حال ما موسیقی ایرانی کار می کنیم و با این تعریف هیچ وقت نمی توان این اصول این موسیقی را نادیده گرفت و از ذهن‌ مازیار شاهی شروع کرد.

فایل صوتی برنامه ارغنون از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قالب دریافت است.

ارسال نظر: