نفت سبک ایران بشکه ای ٤١ دلار و ٢٢ سنت چکش خورد

کدخبر: 2032348

اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی گزارش داده است که قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ششم ماه مه با ١٧ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٨ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ششم ماه مه (١٧ اردیبهشت ماه) با ٦ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٢٢ سنت رسید.

باوجود کاهش اندک قیمت نفت سبک ایران، نرخ نفت سنگین کشورمان افزایش یافت و به مرز 40 دلار نردیک شد.

اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی گزارش داده است که قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ششم ماه مه با ١٧ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٨ سنت برای هر بشکه رسید.

این درحالی است که میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٠ دلار و ٣٢ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤١ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن افزایش پنج سنتی را نشان می دهد؛ میانگین سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ٣٢ دلار و ٥٧ سنت بوده است.

هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ٦ مه با کاهش ٢٦ سنتی به ٤٤ دلار و ٢٤ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٤٣ سنت کاهش به ٤٣ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام برنت دریای شمال از ابتدای ٢٠١٦ تاکنون ٣٦ دلار و ٣٧ سنت بوده است.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با افزایش ٣١ و ٢٩ سنتی به ترتیب به ٤٢ دلار و ٦٤ سنت و ٤٢ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید.

پس از رفع تحریم ها، میزان صادرات نفت ایران روندی صعودی یافته و از یک میلیون بشکه به حدود 2.1 میلیون بشکه رسیده است.

پس از اجرایی شدن برجام، کشورهای اروپایی خرید نفت ازایران را آغاز کردند و تاکنون شرکت هایی از فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و یونان قراردادهای خرید نفت از ایران را آغاز کرده اند.

به گفته رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، میزان صادرات نفت ایران به اروپا در اردیبهشت ماه به روزانه 600 هزار بشکه خواهد رسید.

ارسال نظر: