وزیر ارتباطات:

دولت به عهد خود که چرخیدن همزمان سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم بود وفا کرده است

کدخبر: 2032415

واعظی گفت: بازگشایی ال سی بانک‌های مختلف، سفر مسئولان عالی رتبه کشورهای مختلف ‌به ایران و امیدی که در ملت ایران به وجود آمده حاکی از این است که دولت به عهد خود که چرخیدن همزمان سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم بود وفا کرده است.

به‌ گزارش « نسیم آنلاین »، محمود واعظی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی و مخابراتی استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: شعار کارآفرینی ICT، به معنی تاثیرگذاری اجتماعی با تبریز 2018 سازگاری دارد و تبریز باید شهری نمونه از لحاظ توسعه زیرساخت های اینترنت هم باشد.

وی افزود: این ششمین سفر بنده به تبریز است و جاذبه مردم آذربایجان و فعالیت همکاران در بخش‌های مختلف استان بنده را جذب می‌کند و آغوش باز استاندار آذربایجان‌شرقی و تعاملات ‌مناسب ایشان نیز مزید بر علت است که رفت و آمدها زیاد شود.

واعظی خاطرنشان کرد: در ارتباط با سیاست‌های خارجی و اقتصادی، دولت تلاش زیادی صورت داد تا بندهایی که به دست و پای اقتصاد بود بازگشاید و با تدابیر مقام معظم رهبری، هوشمندی دولت، حمایت مجلس و سایر قوا و مقاومت مردم دولت موفق شد برجام را به سرانجام رساند و تحریم‌ها برداشته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: تا وقتی که ما تحریم بودیم هیچ گروهی در مجلس و یا رسانه ها نمی‌گفتند که چه کسانی عامل تحریم هستند؛ و اینکه آیا ما نمی‌توانستیم حقوق و اصول خود را داشته باشیم و تحریم نشویم و حال که برجام به فرجام رسیده می‌گویند دو ماه شد و اتفاقی نیفتاده است.

این مسؤول با بیان اینکه ما در گذشته همه تلاش خود را صورت می‌دادیم و تنها موفق می‌شدیم فقط یک میلیون بشکه نفت به فروش رسانیم و حالا میزان فروش نفت ما به 2.2 میلیون بشکه رسیده، افزود: در گذشته نمی‌توانستیم پول فروش نفت را وارد کشور کنیم و حالا همه پول نفت در جیبمان است.

وی یادآور شد: بازگشایی ال سی بانکهای مختلف، سفر مسؤولان عالی رتبه کشورهای مختلف ‌به ایران و امیدی که در ملت ایران به وجود آمده حاکی از این است که دولت به عهد خود که چرخیدن همزمان سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم بود وفا کرده است.

این مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: تورم بدون رونق مشکل آفرین است و امسال سال رونق اقتصادی خواهد بود که دولت این مقوله را به جد پیگیری می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان داشت: عملکرد خوبی که استان نشان داد و تلاش‌های جدی مسؤولان موجب شد که آذربایجان‌شرقی به عنوان استان الگو برای اقتصاد مقاومتی انتخاب شود، اما مولفه‌های مختلفی مورد نیاز است که آذربایجان‌شرقی بتواند به این رسالت خود عمل کند؛ از جمله ICT باید به عنوان زیرساخت توسعه بیشتر توسعه یابد که بنده حامی این موضوع خواهم بود.

این مسؤول با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته پهنای باند استان 8.3 برابر شده است که این آمار مطلوبی، اضافه کرد: در این مدت تعداد مشترکان 6.2 برابر و ظرفیت انتقال استان سه برابر شده و ما این استان را به عنوان هاب منطقه‌ای انتخاب کردیم و درگاه بین‌المللی ما در این استان مستقر شده است.

وی اعلام کرد: ما حق توسعه و سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی را به خوبی ادا نکرده‌ایم و حق توسعه زمانی انجام می‌شود که این توسعه و سرمایه‌گذاری تبدیل به اشتغال شود و تعداد زیادی از قبل آن ارتزاق کنند.

واعظی گفت: در گذشته 400 نقطه استان که به دولت الکترونیک وصل بود که در حال حاضر به هزار نقطه افزایش یافته و آمادگی کامل داریم برای اشتغال استان اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پست ما در استان 6 خدمت ارائه خواهد داد، افزود: در حالی که پست قبلا زیان‌ده بود، در سال گذشته ضمن رسیدن به سوددهی، 36 درصد اضافه پرداخت داشتیم و پست بانک هم تلاش می‌کند در خدمت روستاها باشد و مناطق محروم از طریق خرده بانکداری و به عنوان بانک تخصصی ICT فعالیت کند.

وزیر ارتباطات و فاوری اطلاعات گفت: امروز 251 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌کنیم تا برای توسعه زیرساخت و رونق کسب و کار در این عرصه قدم بردایم و در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

ارسال نظر: