مدیر اطلاعات ملی آمریکا:

آمریکا برای مبارزه با تروریسم، استراتژی مشخصی ندارد

کدخبر: 2032580

مدیر اطلاعات ملی آمریکا به این واقعیت تلخ اعتراف کرده است که واشنگتن قادر به شکست دادن تروریسم در خاورمیانه نیست و چالش تروریسم برای دهه‌های آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "جیمز کلاپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست، گفت: مقام های آمریکایی برای مقابله با تندروها و تروریست ها در خاورمیانه، یک دستورالعمل مشخص ندارند. آمریکا حجم مشکلات ناشی از تروریسم و افراط گرایی در منطقه را دست کم گرفته است، مشکلاتی شامل نارضایتی شدید جوانان، مکان های فاقد حاکمیت مرکزی و چالش های اقتصادی و دسترسی به اسلحه.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا نمی تواند این مشکل را برطرف کند. مبارزه با داعش کندتر از آن چیزی پیش می رود که آمریکا در ابتدا انتظار آن را داشته است. به خصوص، شهر موصل عراق امسال بازپس گرفته نخواهد شد. این در شرایطی است که تروریست های داعش طی ماه های اخیر بخش های وسیعی از سرزمین های اشغال شده را از دست داده اند.

کلاپر اظهار داشت: ما تعداد زیادی از تروریست‌ها را کشته‌ایم. ما موصل را بازپس خواهیم گرفت ولی این مساله زمان زیادی خواهد برد. من فکر نمی کنم بازپس گیری موصل در این دولت اتفاق بیفتد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد: تهدید تروریسم از سراسر خاورمیانه از بین نخواهد رفت چرا که مسائل حل نشده زیادی در منطقه باقی خواهد ماند. ولی علی رغم ناموفق بودن ماموریت آمریکا در منطقه، واشنگتن خاورمیانه را ترک نخواهد کرد.

ارسال نظر: