جزئیات دستگیری مدل‌های فضای مجازی از زبان دادستان تهران

کدخبر: 2032633

دادستان تهران با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی برضرورت مقابله با این آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه دشمن سعی دارد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کند تا بتواند در افکار جوانان نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران عصر امروز در نشست مشترک با قضات دادسرای جرایم رایانه‌ای با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بر ضرورت مقابله با این آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کند و علاوه بر این بتواند در افکار جوانان نفوذ کند و برای آینده‌های دور نقشه‌های خود را پیش بینی کند، بنابراین یکی از راهکارهای جدی در این زمینه مبارزه با تهدیدهایی است که در حوزه فضای مجازی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تمرکز دشمنان علی الخصوص دشمنان غربی و سرویس‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تصریح کرد: امروز دشمن از دو طریق جاذبه‌های جنسی و جاذبه‌های مالی برای ترغیب و تشویق درآمدهای نامشروع در این فضا سرمایه گذاری می‌کند که بتواند نسلی بی اراده پرورش دهد، همچنین گروه‌های معاند انقلاب اسلامی احساس می‌کنند از این ظرفیت علیه انقلاب استفاده کنند.

در ادامه این نشست یکی از مدل‌های زن به بیان مطالبی در خصوص شغل مدلینگ پرداخت و بیان کرد: من فکر می‌کنم تمام انسان‌ها فطرتشان ذاتاً عاشق زیبایی، شهرت و دیده شوند، ولی مهم این است که به چه قیمتی دیده شوند و من در مقابل دیده شدنم چه چیزی را از دست می‌دهم. آیا ارزش دارد؟ ممکن است خیلی از بازیگران سینما دیده شوند و خیلی محترم هستند و علی رغم اینکه چیزی از دست نمی‌دهند بلکه چیزهای زیاد دیگری را کسب می‌کنند ولی شغل مدلینگ اولین چیزی را که از دست می‌دهد حجابش می‌باشد.

وی با ابراز پشیمانی از منتشر شدن تصاویر خارج از عرف خود در فضای مجازی ابراز کرد: عکس‌های زیادی از من پخش شده ولی دیگر دوست ندارم عکس‌های بی حجابم منتشر شود.

جعفری دولت آبادی در ادامه با توجه به صحبت‌های این مدل بیان داشت: در مورد بحث مدلینگ کارهای خوبی در دادسرای جرائم رایانه‌ای شده است. کاری که ظرف دو سال گذشته در حوزه مبارزه با مدلینگ و مزون‌ها و آرایشگاه‌های مرتبط با این حوادث بوده در دو پرونده عنکبوت یک و دو توسط همکاران ما آقای بابایی و دوستانشان کلید خورد که کار بسیار بزرگی انجام گرفت.

وی در ادامه با اراوه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در مبارزه با پدیده مدلینگ افزود: حدود 50 مزون و 50 آرایشگاه و 50 آتلیه عکاسی تحت اشراف اطلاعاتی وقضایی دوستان ما در آمدند و دستگیری‌های خوبی انجام شد و صفحات زیادی بسته شدند.

دادستان عمومی وانقلاب تهران در ادامه تصریح کرد: دشمن که فکر می‌کرد که در این فضا ایمن است. می‌توان در عصر تکنولوژی با اینگونه اقداماتی که با کیان و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کند، مبارزه کرد.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اقدامات مناسبی که در فضای مجازی در مقابله با اهداف دشمن انجام شده است، گفت: کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است و امیدواریم این نوع پرونده‌ها و این اقدامات با همه کمبودهایی که در دادسراها وجود دارد به خصوص در دادسرای تخصصی، این اقدامات ادامه پیدا کند و امروزه ما می‌توانیم ادعا کنیم که حداقل ضرباتی که صفحات مرتبط با اینها خورده احساس کنند به این راحتی نمی‌تواند به کار خودشان ادامه دهند.

دادستان عمومی وانقلاب تهران در ادامه بیان داشت: همین اشراف اطلاعاتی و نا امنی که در صفحات اینستاگرام و فیس بوک انجام شد و نظارتی که الآن وجود دارد باعث شد که برای خانواده‌ها این پیغام بوجود آید که مطمئن باشند که نهادهای نظارتی مراقبت خوبی در این حوزه دارند و هم افرادی که به دنبال جاذبه‌های جنسی و درآمد بیشتر و ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی هستند مطمئن باشند که دادستانی تهران در این حوزه ورود و اقدام بیشتری خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی در پایان با اشاره به نقش خانواده‌ها در راهنمایی جوانان و نوجوان در استفاده صحیح از فضای مجازی یادآور شد: ان شاء الله خانواده‌ها کنترل بیشتری در رفتارهای جوانان‌شان داشته باشند به خصوص در صفحاتی که مروج این گونه عکس‌ها و تبلغاتی است که با مزاج جوانان یک بخشی همراهی داشته باشد، به هر حال سن جوانی ممکن است به برخی از زیبایی‌ها استقبال کند ولی نباید اجازه بدهیم که استقبال در جاذبه‌های زیبایی منجر به نقض ارزش‌ها و انحراف در افکار و رفتارهای جوانان کشور شود.

ارسال نظر: