پیام "سید‌حسن نصرالله" به همایش "همصدا با اقصی":

برخی‌ها تلاش می کنند ایران را دشمن و اسرائیل را دوست جهان اسلام جا بزنند

کدخبر: 2032635

رئیس بخش خارجی جنبش "حزب‌الله لبنان" پیام دبیر کل این جنبش را در کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی، قرائت کرد و به نقل از وی از دنیای اسلام خواست تا به فلسطینی‌ها به عنوان ملتی که در خط مقدم رویارویی با نظام سلطه، از مقدسات اسلامی و حتی مسیحی دفاع می‌کند، کمک کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "سید حسن نصرالله" دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان طی پیامی که امروز در کنفرانس بین المللی «همصدا با اقصی» در تهران توسط شیخ علی دغموش رئیس بخش خارجی این جنبش قرائت شد، از ایران برای برگزاری چنین کنفرانسی در این مقطع حساس قدردانی کرد.

در ادامه این پیام آمده است: هرگونه حمایت از فلسطین قوت قلبی برای فلسطینیان است و آنچه که هم اکنون در مسجدالاقصی می گذرد همه امتها را مجدداً در برابر مسئولیت‌های نوین خود قرار می‌دهد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در پیام خود به کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی که توسط شیخ علی دعموش رئیس شورای روابط خارجی لبنان قرائت شد ، تاکید کرد : تهدیداتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی گسیل می شود ، اینک امت اسلام را در برابر مسئولیتهای سنگین در خصوص ملت فلسطین و به ویژه بیت الاقصی قرار می دهد .

دبیر کل حزب الله لبنان در پیام خود افزود : مساله اساسی این است که بحران که آن را تاریخچه گذشته و اوضاع حال و آینده را مرتب می کند تنها رژیم اسرائیل و پدیده صهیونیسم نیست بلکه اینک اراده بین المللی است تا این غده سرطانی در منطقه ما کاشته شود و همواره از سوی محافل بین المللی و به ویژه امریکا و غرب مورد حمایت فراگیر قرار گیرد .

در ادامه پیام سید حسن نصر الله آمده است : بنابر این مسئله فلسطین به ان چه که درگیری دو طرف در ظاهر است ، محدود نیست به این که اسرائیل در برابر ملت فلسطین قرار دارد و این که این نبرد یک نبرد اسرائیلی - فلسطینی است، نیست بلکه این تنها ظاهر نبرد است اما حقیقت درگیری چیزی دیگری است حقیقت درگیری در سرزمین فلسطین است و این که اسرائیل خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است . و دنیای استکبار هم همه نوع حمایت سیاسی، نظامی،‌اقتصادی و دیپلماتیک را از اسراییل که خط مقدم آنها برای تامین مصالح و منافعشان در منطقه است انجام می دهند. به همین خاطر است که اسراییل همواره از دولت های غربی باج خواهی می کند . یک نمونه از این باج خواهی پس از توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک صورت گرفت و کشورهای غربی مجبور شدند 5 میلیارد دلار به این رژیم باج بدهند.

در این طرف فلسطین قرار دارد که نه برای سرزمین خود بلکه در دفاع از مقدسات اسلامی ما مسلمانان و مسیحیان در برابر اسراییل صف کشیده است. فلسطینی ها امروز خط مقدم دنیای اسلام در رویارویی با نظام سلطه و نماینده او یعنی رژیم صهیونیستی است امام ما چه حمایتی از فلسطینی ها کرده ایم . ما از نماینده دنیای اسلامک در برابر نماینده دنیای سلطه چه کرده ایم.

وی تصریح کرد:این اشتباه است که بگویم در فلسطین یک نبرد بین فلسطینی ها و اسراییلی ها صورت گرفته است. این یک مقایسه اشتباهی استفلسطینی به نیابت از مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی مبارزه نمی کند. بلکه به نیابت از امت اسلامی از مقدسات امت اسلامی و مسیحیان دفاع می کند. فلسطینی ها از سالها پیش در این خط مقدم بوده اند. بنابراین ملت ها و دولت های عربی و اسلامی باید از این زاویه به موضوع فلسطین نگاه کنند.

در پیام سید حسن نصرالله آمده است: این نبرد متعلق به امت اسلامی و یک نبرد تاریخی است و متاسفانه فتنه طایفه ای همه منطقه را به خود مشغول کرده است. از افغانستان و پاکستان گرفته تا یمن ،‌سوریه و عراق و حتی لیبی مسلمانان درگیر فتنه شده اند.دولت ها و امت هایی که باید به فلسطین کمک کنند به انحای مختلف درگیر مسائل منطقه شده اند.

در بخش دیگری از این پیام به دلایل و اسباب این بی توجهی نسبت به قضیه اصلی جهان اسلام آمده است : متاسفانه برخی دولت های عربی و اسلامی و حتی برخی ملت ها و جنبش های و و نخبگان و متدینین در عالم عربی و اشسلامی می گویند ما هیچ مسئولیتی نسبت به فلسطینی ها و مسجدالاقصی نداریم و این مسئولیت خود فلسطینی ها است.

وی عامل دوم این بی توجهی را اینگونه تشریح کرد:برخی هم احساس می کنند اسراییل برای حکومت ها و ملتهای دیگر خطری ندارد و تهدید اسراییل فقط برای فلسطینی ها است.نه برای لبنانی و ها و سوریه ای ها و اردنی ها و باقی کشورهای عربی. این تصور فقط مختص دولت ها نیست متاسفانه برخی ملتها هم چنین تصوری دارند. به همین دلیل است که اسراییل همچنان منطقه را تهدید می کند و به محاصره غزه ادامه می دهد چون چنین تصوراتی به تقویت او منجر می شود. بنابر این همه باید تلاش کنیم تا به ملتها بگوئیم که اسراییل خطر است، اهداف اسراییل خطر است ، تهدیدات اسراییل خطر است . برای اعلام این موضوع همت همه ملتها،‌ رسانه ها و تلاش سیاسی را مورد نیاز است.

دبیرکل حزب الله سومین عامل بی توجهی را تلاش برخی کشورها در جابجا کردن دوست و دشمن توصیف کرد و گفت برخی ها تلاش می کنند ایران را دشمن دنیای اسلام و اسراییل را دوست جهان اسلام جا بزنند.

وی ناتوانی برخی دولت ها در فهم اولویت های دنیای اسلام را چهارمین سبب بی توجهی به موضوع فلسطین دانست و افزود: برخی دولت های منطقه اصل را رها کرده اند و به فرع چسبیده اند. همه کارشان را رها کرده اند و به این فکر می کنند که چگونه به سوریه و عراق تروریست بفرستند. این دولتها پول ملت و منابع عمومی امت اسلامی را تا به سوریه ،‌عراق، یمن و لیبی تروریست اعزام کنند و ملت این کشورها را بکشند.

سید حسن نصرالله در این پیام تصریح کرد: درست است خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی ها بسیار عقب نشینی کردند ، عقب نشینی آن‌ها نتیجه جهاد فداکارهای‌ها ، پیروزی ها و دستاوردهای جنبش های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد . اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند ، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد . این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست داده اند سقوط کرد . اما اسرایئل قدرت مند که فلسطین را به جز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده هنوز قدرتمند است و دولت ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.

سید حسن نصرالله با تاکید بر این که باید به ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی بگوییم که اسراییل خطرناک است، هدف‌ها و خواسته‌هایش برای دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خطرناک است و مقابله با آن نیازمند تلاش‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌یی است افزود: این مسوولیتی است که بر گردن علما،‌ گروه‌های سیاسی و نخبگان و رسانه‌های عمومی است به طور مثال در لبنان برخی از لبنانی‌ها معتقدند دیگر اسراییل هیچ تهدیدی برای لبنان به حساب نمی‌آید و مقاومت لبنان این موضوع را بهانه‌ای برای نگهداری سلاح قرار داده است، این یکی از همین مصیبت‌هاست. این نمونه‌ای از طرز تفکر اشتباه موجود در منطقه است.

نصر الله در این پیام با اشاره به اختلافات و درگیری‌هایی که در جهان اسلام به وجود آمده گفت: امروزه به جای این که همه تلاش‌ها برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد تلاش‌ها و کوشش‌ها برای ایجاد دفع فتنه‌های طایفه‌یی و مذهبی انجام می‌شود و این از خطرهای بزرگی است که امت اسلام را تهدید می‌کند. از نظر مذهبی تلاش‌های زیادی صورت می گیرد تا درگیری‌های منطقه را به درگیری‌های شیعه و سنی تبدیل کنند تا نیروی همه را از بین ببرند.

نصرالله در پایان افزود: پیشنهاد می‌کنم که اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین گروهی را تشکیل دهد تا جنبش‌ها، جمعیت‌ها، نیروها و مراکز پژوهشی و نخبگان در آن مشارکت کنند و در آن گروه و چارچوب، شیوه‌های پژوهش درباره یافتن راه‌حل مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. شاید ما در این شیوه قادر به جمع کل امت برای این نبرد نباشیم اما تلاش در این راستا بهتر و ارجح‌تر از آن است که وضعیت تلخ و دردناک کنونی را تحمل کنیم.

ارسال نظر: