معاون خدمات شهرداری تهران خبر داد:

آمادگی شهرداری برای برگزاری نمایشگاه‌های قران و مطبوعات در شهر آفتاب/ انتقال عوارضی تهران- قم مصوب دولت است

کدخبر: 2032656

معاون شهردار تهران با اشاره به انتقال عوارضی تهران– قم تصریح کرد: براساس مصوب دولت انتقال این عوارضی به بعد از فرودگاه امام(ره) خواهد بود. این در حالی است که شهرداری تهران خواستار انتقال عوارضی در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب بود که این موضوع در آن زمان محقق نشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجتبی عبداللهی با اشاره به برگزاری "دومین نگارخانه ای به وسعت یک شهر" گفت: برپایی این جشنواره به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب به تعویق افتاد. به همین منظور نصب بیش از هزار اثر در 4هزار سازه تبلیغاتی از دیروز 25 اردیبهشت ماه آغاز شده اما شروع کار از اول تا 10 خردادماه است .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سه موض.ع اعیاد شعبانیه، سوم خرداد ماه و همچنین آزادسازی خرمشهر به مضوعات این نگارخانه افزوده شده است، خاطرنشان کرد: از 700اثر، دو سوم آثار ایرانی و مابقی آن خارجی است و این در حالی است که 300 اثر باقی مانده در وصل آقا امام زمان (عج) و آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در خصوص آثار ایرانی تمامی مسوولان موزه ها در انتخاب آثار حضور داشتند، یادآور شد: حقوق معنوی این آثار در نظرگرفته شده و اکران تمامی این آثار دارای مجوز است. به طریقی که در موزه های ملک و ایران باستان این آثار نگهداری می‌شود. بعد از زمان مقرر نیز به دلیل نزدیک شدن به مراسم ارتحال امام تمامی آثار جمع آوری خواهند شد.

افزایش 25 درصدی بازدیدکنندگان و فروش کتاب در نمایشگاه کتاب

عبداللهی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد ناشرین از برگزاری نمایشگاه کتاب رضایت کامل داشتند، اضافه کرد: ناشرین درخواست دادند که سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در مجمو عه بین المللی شهر آفتاب برگزار شود که این موضوع بیانگر رضایت مندی این افراد است. همچنین 25 درصد به تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب امسال افزوده شد. به طریقی که در موضوع فروش نیز این درصد لحاظ شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده است که تمامی نمایشگاه ها در شهر آفتاب برگزار شود، افزود: ما این آمادگی را داریم تا چنانچه افراد خواهان باشند، نمایشگاه های قرآن و مطبوعات را نیز در این مکان برگزار کنیم.

عبداللهی با اشاره به فعالیت 450 نیروی خدمات شهری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: این افراد در دو شیفت درمحوطه باز و مسقف به نظافت مجموعه پرداختند. 40 دستگاه ماشین زباله جمع کن و جمع آوری روزی 30 تن زباله و همچنین شست و شوی جداول از دیگر خدمات در این ایام بود.

استفاده 2میلیون و 500هزار نفر از مترو در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب

وی با بیان اینکه 2میلیون و 500هزار نفر از شبکه مترو طی ده روز برگزاری نمایشگاه کتاب استفاده کردند، تصریح کرد: سرفاصله حرکت قطارها در این ایام به 5 الی 6 دقیقه رسید.

عبداللهی افزود: روزانه 200 هزار تا 400 هزار نفر در مجموعه شهر آفتاب در حوزه خدمات غذایی پذیرایی شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت شرکت حریم بان و شهربان در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب هم گفت: راهنمایی بازدیدکنندگان و توزیع بروشور از جمله خدماتی آنها به مردم بود . همچنین جلوگیری از بساط گستری دست فروشان در ورودی بزرگراه صالح اباد و اتوبان خلیج فارس از دیگر موضوعات بود.

دلیل آبگرفتگی نمایشگاه کتاب گرفتگی یکی از چاه های جذبی بود

وی با اشاره به حضور 150 آتش نشان در این ایام خاطرنشان کرد: 30 درصد خودروی سبک و سنگین در نمایشگاه کتاب مستقر بودند که با افزایش بارش و طوفان تعداد خودروهای آتش نشانی افزوده شد. همچنین در بحث ستاد گردشگری نیز توزیع بروشور طهران گردی و حضور اتوبوس های قدیمی در محوطه داخلی مجموعه شهر آفتاب با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد

عبداللهی درخصوص آبگرفتگی در نمایشگاه کتاب یادآور شد: سیستم مجموعه به صورت چاه های جذبی است و دلیل آبرفتگی، گرفتگی دریچه انتهای یکی از چادرها بود که آب را به درستی تخلیه نمی کرد. به همین منظور ارتفاع آب تا لبه جدول آمده بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران دور چادرها را قوطی کشی و ایزوگام کرده بود، گفت : این کار جدای از کار نمایشگاه بود که شهرداری تهران آن را انجام داد. چادرها ارتفاعی دارند که مانع ورود آب می شوند اما مقداری آب وارد چاه ها شده بود. همچنین از کنار ستون یکی از چادرها آب چکه می کرد . افتتاح شهر آفتاب با افتتاح نمایشگاه کتاب همراه بود و با حرکت جهادی شهرداری تهران طبیعی است که اشکالاتی نیز وجود داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در شهر آفتاب

عبداللهی با بیان اینکه ممکن است در آینده نمایشگاه گل و گیاه نیز در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود، اذعان کرد: این در حالی است که اساسا افتتاح محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه گل در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به انتقال عوارضی تهران - قم تصریح کرد: براساس مصوب دولت انتقال این عوارضی به بعد از فرودگاه امام(ره) خواهد بود. این در حالی است که شهرداری تهران خواستار انتقال عوارضی در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب بود که این موضوع در آن زمان محقق نشد.

ارسال نظر: