پایان دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران با بزرگداشت"سعید اسدی" ؛

سه نمایش برای تولید و اجرای عموم توسط کمپانی باران انتخاب شدند

کدخبر: 2032659

مراسم پایانی دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران با بزرگداشت سعید اسدی و دغدغه‌های داوران این دوره درباره فارغ‌التحصیلان تئاتر و معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، در مراسم پایانی تئاتر دانشگاهی باران که با حضور مسئولان و جمعی از دانشجویان شامگاه 25 اردیبهشت ماه در سالن باران برگزار شد، میلاد نیک آبادی - دبیر هفته تئاتر دانشگاهی -این رویداد و اجرای عموم آثار منتخب را اتفاقی فرخنده توصیف کرد و اظهار خرسندی کرد دوره های بعدی این هفته با حمایت دانشکده ها باشکوه تر برگزار شود.

سپس خیام وقار کاشانی و فهیمه امن زاده مدیران تئاتر باران برگزاری هفته تئاتر دانشگاهی باران را فرصتی توصیف کردند برای ارائه خلاقیت و کسب تجربه های هنری دانشجویی و حمایت بخش خصوصی از تئاتر دانشگاهی و سه نمایش"کبوتری ناگهان"،"سوسایدنت"و"مردان مداربسته" توسط مدیر تئاتر باران برای حمایت از تولید توسط کمپانی باران و اجرای عموم در سال 95 در این مجموعه معرفی شدند.

سعید اسدی: جشنواره تئاتر فجر به دو بخش جوان و بین الملل تقسیم شده است

مراسم پایانی تئاتر دانشگاهی باران به بزرگداشت سعید اسدی مدرس دانشگاه و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در پرداخت. در این مراسم رحمت امینی، یکی از داوران این دوره از جشنواره گفت سعید اسدی سلامت نفس دارد و عشق به دانش. ویژگی بارز سعید اسدی درایت در اموری است که به او واگذار می شود چه زمانی که مدیر تالار مولوی بود و چه زمانی که دبیری جشنواره تئاتر فجر را به عهده دارد و اتفاقات خوبی را رقم می زند. امیدواریم این دوره از جشنواره نیز با حضور بچه های تئاتر دانشگاهی باشکوه تر برگزار شود.

سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه تا به حال در چنین موقعیتی نبوده است گفت: از تئاتر باران و همه دانشجویانی که به من لطف داشتند سپاسگزارم و می خواهم این مژده را بدهم که سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخشی جداگانه به نام مسابقه جوان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقدیر در جشنواره ای که دانشجویانش شرکت کنندگان آن هستند لذت بخش است افزود: انسانی ترین اتفاق ممکن همیشه در کلاس در س است و همیشه به دانشجویانم افتخار کرده ام و خوشحالم که این جشنواره نیز ماهیت دانشجوویی دارد.

ستاره اسکندری: هفته تئاتر دانشگاهی باران را یکی از بهترین اتفاقات بخش خصوصی است

در ادامه مراسم پایانی تئاتر دانشگاهی باران ستاره اسکندری به عنوان نماینده هیأت داوران به بخش‌هایی از بیانیه هیأت داوران اشاره کرد و در سخنانی گفت:‌ همیشه کارهای سخت را به من می‌دهند. قرار بود بیانیه را به صورت پخش تصویر ارائه کنیم، اما حالا به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنم

وی برگزاری هفته تئاتر دانشگاهی باران را یکی از بهترین اتفاقات بخش خصوصی توصیف کرد که می تواند انگیزه و امید به دانشجو بدهد.

ستاره اسکندری در ادامه افزود: در این جشنواره لذت بردم از عشق،‌ شور و مسئولیتی که جوانان امروز دارند دوم اینکه امیدوارم بدون اینکه خودتان را محدود کنید به تمام ایده های پر از خلاقیتتان بپردازید چون وقتی در تئاترهای حرفه ای گام بگذارید دچار محدودیت هایی خواهید شد.

در ادامه مراسم پایانی تئاتر دانشگاهی باران برگزیدگان در بخش‌های مختلف با حضور اعضای هیأت داوران معرفی شدند و مهران نایل، امیرحسین حریری، مهدی حاجیان، حسین کیانی، گیتی قاسمی و سعید اسدی در اهدای جوایز همراهی کردند.

مراسم پایانی جشنواره تئاتر دانشگاهی باران با عکس یادگاری برگزیدگان، داوران و جمعی از چهره‌های حاضر در این مراسم به پایان رسید.

الف-بخش اجرای صحنه ای

در بخش بازیگری مرد از وحید منتظری برای بازی در دو نمایش«زندگی نباتی»و«واریاسیون»تقدیر شد و میلاد زنگنه برای بازی در نمایش«مردان مداربسته»عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

دربخش بازیگری زن نیز صبا نجاتی برای بازی در نمایش«سوساییدنت»عنوان برگزیده را کسب کرد.

سحر نوروزی برای طراحی صحنه نمایش«مردان مدار بسته»برگزیده شد و جایزه بهترین موسیقی نیز به میکائیل زرگرانی برای نمایش«واریاسیون»رسید.

در کارگردانی نیز از مرتضی محمدی برای نمایش«سوسایدنت»تقدیر شد و سجاد طهماسبی برای کارگردانی«مردان مداربسته»عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد

در بخش نمایشنامه نویسی نیز سجاد طهماسبی برای نگارش«مردان مداربسته» تقدیر شد و پویا سعیدی برای نگارش«سوسایدنت»برگزیده این بخش شد.

دو نمایش«سوسایدنت»و«مردان مداربسته»برای حمایت و اجرا در تئاتر باران معرفی شدند

ب-بخش نمایشنامه خوانی

در این بخش شایان حبیبی برای نمایش «آسیب زمینی»برگزیده خوانشگر مرد شد و از مجتبی بیات برای خوانش«آسیب زمینی»تقدیر شد

سارا شاهرودیان نیز در بخش خوانشگر زن برای نمایش«کبوتری ناگهان» تقدیر شد و الهه فرازمند نیز برای نمایش«کاش مادرم»عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

رهام گیلاسیان نیز برای نگارش «آسیب زمینی» عنوان نمایشنامه نویس برگزیده را کسب کرد.

و نمایش«کبوتری ناگهان»به کارگردانی فاطیما بهار مست جهت تولید و اجرای عموم در تئاتر باران معرفی شد.

ارسال نظر: