تجمع معترضان اسپانیایی در سالگرد آغاز جنبش علیه فساد سیاسی- اقتصادی +تصاویر

کدخبر: 2032790

هزاران معترض اسپانیایی در پنجمین سالگرد آغاز جنبش اعتراضی خود علیه فساد سرمایه‌داران و تدابیر ریاضت اقتصادی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران معترضان اسپانیایی یکشنبه، (26 اردیبهشت) در مرکز شهر مادرید به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز جنبش اعتراضی خود علیه فساد سرمایه‌داران و تدابیر ریاضت اقتصادی که تشکیل حزب "پودموس" در این کشور را به همراه داشت، تظاهرات کردند .

در سال 2011 میدان مشهور "پوئرتا دل سول" در شهر مادرید صحنه اعتراضات ضد ریاضتی بود که 28 روز به طول انجامید. این اعتراضات جرقه جنبشی را زد که به دیگر شهرهای اسپانیا نیز کشیده شد و حتی آغاز تحصن‌ها و اعتراضات جنبش‌های مشهور به "جنبش اشغال" از جمله جنبش "اشغال وال‌استریت" را در سراسر جهان به همراه داشت .

این اعتراضات از سوی کسانی که خود را "جنبش خشمگینان" در اسپانیا معرفی می‌کردند به راه افتاد. آنها از بابت فساد در این کشور و سیاستهای احزاب سیاسی موجود ناراضی بودند و اعتراضات آنها در نهایت منجر به تشکیل حزب ضد ریاضت "پودموس" شد؛ حزبی که به دنبال افزایش قدرت خود در انتخابات 26 ژوئن است

.

ارسال نظر: