کارگردان فیلم سینمایی "ایستاده در غبار":

بخشی از سینما باید در خدمت محیط زیست قرار گیرد

کدخبر: 2032811

گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز آغازی برای پرداختن به نگهداری از محیط زیست در تمام سال است و بخشی از سینما باید در خدمت محیط زیست قرار گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدحسین مهدویان درباره مسائل مهم و قابل توجه حفظ و نگهداری از محیط زیست اظهار کرد: خبرهایی که در چندین سال اخیر از نابودی محیط زیست می شنویم بسیار نگران کننده است و این سوال را به ذهن می رساند که در آینده ای نه چندان دور قرار است چطور بر روی کره زمین زندگی کنیم.

وی افزود: باید یکی از دغدغه های اصلی مردم در زندگی مراقبت از محیط زیست باشد چراکه در پیرامون ما اتفاقاتی در حال رخ دادن است که حیات را به خطر می اندازد و باعث نابودی انسان ها می شود.

وی درباره فعالیت ها و وظایفی که سینماگران در مقابل مراقبت از محیط زیست دارند گفت: هنرمندان به عنوان الگو در جامعه باید در صدد رفع مشکلات زیست محیطی برخیزند و البته برپایی جشنواره فیلم سبز برای همین هدف است. اینکه سینما ایده هایی برای کمک به بحران محیط زیست و تکریم طبیعت دارد قابل احترام است.

مهدویان با اشاره به اینکه جای جشنواره فیلم سبز در میان فعالیت های فرهنگی کشور خالی بود خاطرنشان کرد: آثار بسیار خوبی از فیلمسازان مطرح در پنجمین جشنواره فیلم سبز است که امیدوارم فیلمسازان دیگری نیز در رابطه با موضوع محیط زیست قدم بردارند و جشنواره سبز هر سال باشکوه تر و جدی تر دنبال شود.

وی ادامه داد: هنر می تواند بر ناخودآگاه افراد جامعه تاثیر به سزایی بگذارد و از آنجا که مهمترین تماشاگران فیلم، کودکان و نوجوانان هستند، آنها می توانند با آموزش درست و اساسی به حفظ محیط زیست در آینده بپردازند.

مهدویان اضافه کرد: باید آثار متعدد و با ارزشی برای مخاطب خردسال ساخته شود و در کنار آن فستیوال هایی برای کودکان در حوزه هنرهای تجسمی برگزار شود تا کودکان از سنین کم به موضوع مهم مراقبت از محیط زیست توجه کنند.

این کارگردان تصریح کرد: جشنواره فیلم سبز یک گردهمایی برای فیلمسازان است که در جریان فیلم هایی با موضوع محیط زیست قرار بگیرند و در این مهمانی تعامل و همفکری کنند.

وی افزود: این جشنواره آغازی برای پرداختن به نگهداری از محیط زیست در تمام سال است و بخشی از سینما باید در خدمت محیط زیست قرار گیرد.

مهدویان عنوان کرد: خوشحالم که از جامعه سینماگران کسانی بودند که احساس مسئولیت و تعهد نسبت به محیط زیست داشتند، کسانی که برای محیط زیست فیلم ساخته اند نماینده سینمای ایران هستند و این مسئله نشانگر کاری است که از دست سینما بر می آید و تا جایی که توانسته کوتاهی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: آرزو می کنم بحران کم آبی در کشور حل شود چراکه بشر مدت کوتاهی می تواند بدون آب زندگی کند. آب پاکیزه و زلال برای همه مردم باشد، اگر آب نباشد انسان هم وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر: