گودرزی: موضوع جوانان فراتر از اشتغال و ازدواج است

کدخبر: 2032821

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه موضوع جوانان فراتر از اشتغال و ازدواج است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکل جوانان بی‌هویتی و چند هویتی است. جوان باید جایگاه خود را در جامعه بشناسد. البته اشتغال یکی از موضوعات موثر در تعیین جایگاه جوانان است و او از این طریق می‌تواند احساس هویت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود گودرزی در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد جوانان که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: سیاست دولت یازدهم، افزایش مشارکت مردم در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و دولت متوجه است که با افزایش مشارکت جوانان مشکلات جامعه کاهش می‌یابد، ضمن اینکه رییس جمهور نیز بارها اعلام کردند که بدون حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و حتی امنیتی، قدرت قادر به حل مشکلات نیست ولو آنکه وضعیت اقتصادی مناسب باشد.

وی افزود: در دوره‌ای نفت بشکه‌ای 130 دلار و قیمت دلار 1100 تومان بود ولی در حال حاضر فروش و تولید نفت به یک سوم کاهش یافته و قیمت دلار افزایش یافته است و قدرت ما در این زمینه 6 برابر نسبت به دولت دهم کاهش یافته است؛ البته در دولت قبلی نیز زیرساخت‌ها توسعه نیافت و مشکلات افزایش یافت و در حوزه‌های اجتماعی نیز شاهد همین وضعیت بودیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکل اشتغال جوانان گفت: اشتغال از مسیر سنتی حل نمی‌شود در دولت قبل افراد زیادی جذب سیستم دولتی شدند ولی مشکل اشتغال حل نشد.

گودرزی درباره افزایش کمیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان تصریح کرد: گفته می‌شد که افزایش کمیت به افزایش کیفیت نمی‌انجامد اما ما در وزارت ورزش و جوانان تلاش کرده‌ایم که ضمن افزایش کمیت سمن‌های جوانان کیفیت فعالیت‌های آنها را نیز بهبود ببخشیم و زمینه بروز استعدادهای جوانان را فراهم آوریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: طرح موضوع جوانان آشتی با مفهوم جوانان و گذر از عبارت جوان‌هراسی بخشی از مشکلات این حوزه را حل کرده است. یعنی باور کنیم که مشارکت جوانان در حل مشکلات خودشان می‌تواند بخشی از نارسایی‌ها را کاهش دهد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه با کمبود اعتبارات در سطح جامعه روبه‌رو هستیم، گفت: با این وجود می‌توان امیدوار بود و سال گذشته نیز از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور درخواست کردم که ساختمان‌های جوانان در استان‌ها به حوزه جوانان واگذار شود. البته شاهد مقاومت‌هایی بوده‌ایم و امیدواریم این مشکلات نیز حل شود و تا حد امکان اعتبارات مربوط به تشکیل سمن‌سراها و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد افزایش یابد.

گودرزی با بیان اینکه اعتبار وزارت ورزش و جوانان طی دو سال گذشته در حوزه عمرانی و جاری دو برابر شده است، اظهار کرد: در حوزه عمرانی این اعتبارات چندان تخصیص پیدا نکرد اما اعتبارات جاری اختصاص یافت و تلاش کردیم بخشی از آن را به سمن‌های حوزه جوان تخصیص دهیم.

وی با اشاره به ارائه لایحه صدور مجموز سمن‌ها به دولت اظهار کرد: براساس این لایحه وزارت کشور باید مجوز سمن‌ها را صادر کند اما ما در زمینه صدور مجوز جوانان صحبت کردیم و همچنان قرار است مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوانان با تایید وزارت ورزش و جوانان صادر شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه موضوع جوانان فراتر از اشتغال و ازدواج است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکل جوانان بی‌هویتی و چند هویتی است. جوان باید جایگاه خود را در جامعه بشناسد. البته اشتغال یکی از موضوعات موثر در تعیین جایگاه جوانان است و او از این طریق می‌تواند احساس هویت کند.

گودرزی در پایان اظهار کرد: لازم است به جوانان به عنوان یک گفتمان در سطح جامعه توجه شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نباید انتظار وقوع اتفاق مهمی در این حوزه باشیم. لازم است بی‌اعتمادی به جوانان رفع شود و اعتماد به آنان نهادینه شود و به باور بنشیند.

ارسال نظر: