آیت الله حسینی بوشهری:

کمترین اثر پیشروی فرهنگی دشمن تزلزل اعتقادات است/ روحانیت پناهگاه فکری و معنوی مردم باشد

کدخبر: 2032822

مدیر حوزه های علمیه با قدردانی از دیده بانی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم نقش آفرینی ویژه روحانیت در مقابله با بازار شبهه افکنی دشمنان، افزود: این تذکر به جایی است و روحانیت باید شبهات را رصد و در حقیقت راهکاری برای مقابله جدی تر پیدا کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه تهران مبنی بر حضور جهادی برای مقابله با شبهات به خصوص در فضای مجازی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که توطئه و طراحی های دشمنان را رصد می کنند، بارها نسبت به جنگ نرم افزاری دشمن هشدار داده اند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم نسبت به جنگ سخت خسارت سنگین تری بر جای می گذارد، تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی، دشمن به عمق منازل نفوذ یافته و همه سطوح سنی از نوجوان تا بزرگسال را درگیر کرده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: اگر در جنگ سخت، جان افراد مورد هدف است در جنگ نرم فکر، اندیشه، ایمان و معنویت انسان ها مورد هجمه دشمن قرار می گیرد.

کمترین اثر پیشروی فرهنگی دشمن تزلزل اعتقادات است

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: در صورتی که دشمن موفق شود روح بی تفاوتی را در ذهن جامعه مخاطب خود ایجاد کند، قطعا کمترین اثر این تهاجم تزلزل مبانی اعتقادی، دینی و انقلابی است.

روحانیت راهکارهای جدی تری برای مقابله با شبهات بیابد

وی با تصدیق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نقش آفرینی ویژه روحانیت در مقابله با بازار شبهه افکنی دشمنان، افزود: این تذکر به جایی است و روحانیت باید شبهات را رصد و در حقیقت راهکاری برای مقابله جدی تر پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: همان گونه که برای مقابله با دشمن در جنگ سخت از سربازان ورزیده استفاده می کنیم، برای نقش آفرینی جدی در جنگ نرم نیز باید نیروهای فرهنگی قوی را روانه میدان کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: دشمن در جنگ نرم با استفاده از ابزارهای گوناگون حرکت تبلیغی خود را طراحی می کند و بر این اساس ما نیز باید برای مقابله با این توطئه ها، راهکارهای جدی اتخاذ کنیم تا هجمه دشمن خنثی شود.

روحانیت پناهگاه فکری و معنوی مردم باشد

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جایگاه روحانیت در هدایت دینی مردم، گفت: روحانیت و متولیان فرهنگی کشور باید احساس امنیت روانی و معنوی را در اذهان نسل جوان و جامعه ایران اسلامی ایجاد کنند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: باید به گونه ای از نظر فرهنگی نقش آفرینی داشته باشیم که خانواده های ایرانی احساس کنند روحانیت و متولیان فرهنگی پناهگاه معنوی آنها هستند.

منبع:حوزه

ارسال نظر: