سردار وحیدی در همایش ملی آمایش دفاعی امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران:

می‌خواهند تروریست‌ها را به شرق ایران و آسیا منتقل کنند/ سواحل عمان؛ یکی از محل‌های اولیه تهدید علیه ایران

کدخبر: 2033006

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از کمک امریکا به گروه های تروریستی در عراق و سوریه داریم، گفت: منطقه شرق ایران و آسیا محلی است که می‌خواهند این گروه‌های تروریستی را به آنجا منتقل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی طی سخنانی در همایش ملی آمایش دفاعی امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران با اشاره به وضعیت امروز منطقه و تهدیدات پیرامونی کشور اظهار داشت: اقدامات خصمانه و کینه توزانه دشمن برای ما یک امر مشخص است و اگر این تهدیدات در گذشته در سطح فرامنطقه‌ای بود، امروز در سطح منطقه هم این موارد را می‌بینیم و این یک واقعیت است. وحیدی افزود: البته اینکه می‌توانند علیه ما دست به کاری بزنند یا نه، مسئله دیگری است و ما هم باید ببینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم.

وزیر سابق دفاع با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از کمک امریکا به گروه های تروریستی در عراق و سوریه داریم، گفت: منطقه شرق ایران و آسیا محلی است که می‌خواهند این گروهای تروریستی را به آنجا منتقل کنند.

وی همچنین به وجود پایگاه های امریکا و دیگر دشمنان ایران دشمنان در همسایه‌های شرقی اشاره کرد و افزود: سواحل عمان نیز می‌تواند یکی از محل‌های اولیه هرگونه تهدیدی علیه ایران باشد.

سردار وحیدی تصریح کرد: امروز آوردگاه نبرد گسترده شده و رشد تکنولوژی می‌تواند موجب بروز جنگ‌های نوینی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تاکید کرد: در آمایش دفاعی-امنیتی باید توجه ویژه ای به منطقه بسایانی و کویری در شرق کشور و نیز قابلیت گسنرش در عمق و ایجاد لایه‌های دفاعی و تاخیری داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به یکپارچگی سرزمینی، گفت: باید تحرک سریع و انعطاف پذیری نیز به عنوان یک موضوع مهم، مد نظر قرار بگیرد و این مناطق (کویری و بیابانی) بتوانند در امر دفاع، خوداتکا باشند.

دفاع و حضور مردمی و پدافند غیر عامل و پشتیبانی از سواحل مکران موضوع دیگری بود که وزیر سابق دفاع بر آن تاکید کرد.

سردار وحیدی ادامه داد: ما باید مجموعه قدرتهایی که می‌تواند یک دفاع همه جانبه را در این مناطق صورت دهد بازشناسی و ایجاد کنیم و لازم است لیستی از فعالیتها در حوزه دفاع همه جانبه تهیه شود تا بتوانیم دفاع نظامی را پشتیبانی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، تمدن اسلامی-ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز دیگر چیزی به نام تمدن عربی و عثمانی مطرح نیستند چون آنهاتمدن غرب را پذیرفته‌اند و خودشان هم هیچ داعیه ای ندارند.

وی تصریح کرد: ما بدنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم که برخی از زیرساخت‌های آن نیز محقق شده و برخی دیگر را هم باید ایجاد کنیم.

سردار وحیدی اظهار داشت: این یک موضوع دست یافتنی است که ایران با نگاه به شرق (هند و پاکستان) تمدن نوین خود را ایجاد کند.

وزیر سابق دفاع گفت: ما پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت را در بین کشورهای اسلامی را داریم و این یک فاجعه برای کشور است.

وی ادامه داد: برخی ادعا می‌کنند که کشور ما کشش جمعیت بیشتر را ندارد در حالیکه فائو اعلام کرده ایران قابلیت تامین 500 میلیون جمعیت را داراست.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی اضافه کرد: دورنمایی که رهبری تعیین کردند، 150 تا 200 میلیون جمعیت است که باید برای اسکان آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار وحیدی گفت: ما امروز شاهد یک عدم تعادل جدی در حوزه های مختلف در شرق و غرب کشور هستیم که این موضوع نیز باید رفع شود.

ارسال نظر: