معاون سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد:

اجرای ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در کشور

کدخبر: 2033203

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: در یکصدمین سالگرد تاسیس موزه ملی ایران و به مناسبت هفته میراث فرهنگی ۲۵۰ برنامه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدحسن طالبیان در مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های مختلف میراث فرهنگی، افتتاح طرح های مرمتی و نمایشگاه عکس در سراسر کشور را از جمله این برنامه ها دانست.

وی اظهار کرد: در جهان امروز دیگر توجه فقط به میراث قدیمی نیست و میراث ورشی، میراث مدرن، میراث علمی و تمام داشته های فرهنگی مورد توجه واقع شده است. وی افزود: به این دلیل شعار امسال موزه ها به منظر فرهنگی اختصاص پیدا کرده است که دیگر موزه ها شیء محور نیستند. طالبیان اضافه کرد: وقتی بیش از 70 پرونده فقط از طرف مردم یزد که خواهان ثبت آثارشان در فهرست ملی بوده اند، تشکیل شده است، به ما می گوید که حال و هوای میراث فرهنگی با روی کارامدن دولت جدید بهتر شده است. وی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ ایران، 4 محموله قاچاق میراث ایرانی را در نقاط مختلف جهان شناسایی و به ایران برگرداندیم که بیش از هرچیز نشان دهند عزم جدی ما در این زمینه است. طالبیان خاطرنشان کرد: حال خوب میراث فرهنگی را می توان در این مشاهده کرد که اکنون متقاضیان فراوانی از طرف وزارتخانه ها و سازمان های مختلف برا یاجاد موزه های تخصصی به وجود آمده است و همگان به این موضوع حساس شده اند ضمن اینکه کارهای مهمی برای تشکیل بانک اطلاعات اموال تاریخی در میراث فرهنگی انجام شده است.

ارسال نظر: