استقبال نتانیاهو از اظهارات رئیس‌جمهور مصر

کدخبر: 2033539

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مواضع رئیس جمهور مصر در خصوص حمایت از طرح ابتکاری فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح بین این رژیم و تشکیلات خودگردان استقبال کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از بنیامین نتانیاهو گزارش داد: از اظهارات عبدالفتاح السیسی و نیت وی برای تلاش جهت تحقق صلح و امنیت بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان استقبال می‌کنیم و اسرائیل آماده همکاری با مصر و دیگر کشورهای عربی در زمینه روند سیاسی و ثبات منطقه است.

بر اساس این گزارش، السیسی روز گذشته در سخنانی خطاب به فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفت که بایستی مشکل فلسطین حل شود و من امیدوار هستم که این سخن مرا تمامی برادران فلسطینی بشنوند و از گروه‌های مختلف می‌خواهم که با یکدیگر آشتی کنند و آشتی حقیقی را محقق سازند و مصر نیز آماده ایفای نقش در این زمینه است.

السیسی همچنین با اشاره به آمادگی مصر برای اعطای فرصت حقیقی برای حل بحران فلسطین گفت: طرح عربی و فرانسوی و تلاش‌های آمریکا برای حل بحران فلسطینیان وجود دارد و ما می‌خواهیم نقش رهبری را ایفا کنیم و آماده تلاش برای حل این مشکل هستیم و اسرائیلی‌ها باید برای حل این بحران توافق کنند و در صورت تحقق این امر ما وارد مرحله جدیدی می‌شویم.

لوران فابیوس وزیر خارجه سابق فرانسه اخیراً از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالاً دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین از این طرح استقبال کرده، اما رژیم صهیونیستی بارها مخالفت خود با آن را اعلام کرده است.

در همین رابطه جنبش حماس در بیانیه‌ای که در سایت این جنبش قرار گرفت، تاکید کرد که طرح سازش فرانسه برای ملت فلسطین و منافع ملی آن زیان آور است و در واقع تلاشی برای احیای مذاکرات شکست خورده با رژیم اشغالگر و دور زدن انتفاضه قهرمانانه در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

این جنبش دلیل مخالفت خود را خطرات این طرح به خصوص حذف حق فلسطینیان در قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی برشمرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت‌های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد، اما ادامه شهرک سازی‌های غیر قانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام‌های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست‌های بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع احقاق حقوق فلسطینی‌ها شده است.

ارسال نظر: