آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

حق قرآن کریم در حوزه‌ها هنوز ادا نشده است

کدخبر: 2033596

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مفسران قرآن کریم وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، گفت: حق قرآن کریم در حوزه‌ها هنوز ادا نشده است و باید در این مسیر از خداوند کمک بخواهیم و حق قرآن کریم را ادا کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی چهارشنبه شب در سیزدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار کرد: در سه آیه قرآن کریم ارتباط ماه مبارک رمضان را با قرآن کریم بیان می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط قرآن کریم و ماه مبارک رمضان بیان کرد: در کنار بعد عملی تقوا در ماه مبارک رمضان، برنامه گفتاری قرآن کریم قرار داده شده است و حقیقت تقوا در پرتو روزه، قرآن کریم و تعلیمات این کتاب آسمانی حاصل می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه گفته می‌شد که شیعه با قرآن ارتباط ندارد، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که ارتباطی که شیعیان با قرآن دارند از دیگران بسیار قوی‌تر است و جلسات با شکوه قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود ولی نباید به این مسئله اکتفا کنیم و باید قرآن را در مقام عمل در جامعه مورد استفاده قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان گذشته 30 نفر از مفسران به نقاط مختلف اعزام شدند که آثار خوبی داشته است و امسال هم این آمار افزایش یافته است، گفت: اگر مردم قرآن کریم را بفهمند از قرآن لذت می‌برند و رابطه خود را با قرآن کریم تقویت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مفسران قرآن کریم وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، تصریح کرد: حق قرآن کریم در حوزه‌ها آنگونه که باید ادا نشده است و باید در این مسیر از خداوند کمک بخواهیم و حق قرآن کریم را دعا کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از هر مجلس قرآن مسئله جدیدی یاد بگیریم اظهار کرد: امیدواریم که مفسران قرآن کریم در سایه این کتاب آسمانی بتوانند به توفیقات بیشتری دست یابند.

این مرجع تقلید در پایان اضافه کرد: امیدواریم آتش‌هایی که در کشورهای اسلامی به دست دشمنان اسلام و دشمنان قرآن روشن شده است به برکت این کتاب آسمانی خاموش شده و امنیت و آرامش و صلح این کشورها را فرا بگیرد.

ارسال نظر: