اعلام آمادگی هند برای مذاکرات جامع با پاکستان

کدخبر: 2033692

سفیر هند در پاکستان ضمن اعلام آمادگی "دهلی نو" برای ادامه مذاکره با اسلام آباد در سطح معاونان وزارت خارجه دو کشور، تاکید کرده است که این گفتگوها باید در بر گیرنده تمام مسائل میان دو کشور از جمله مسئله "کشمیر" باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 'گوتم بامباوالا' در گفت و گو با خبرنگاران در شهر لاهور پاکستان گفته است: انتظار داریم با از سرگرفته شدن مذاکرات، پیشرفت هایی حاصل شود اما هنوز زمان مشخصی برای انجام این مذاکرات میان معاونان وزارت خارجه دو کشور تعیین نشده است.

وی افزود که بعد از حادثه حمله تروریستی علیه پایگاه هوایی پتانکوت هند که چند ماه پیش در نزدیک مرز پاکستان رخ داد، روند مذاکرات متوقف شد و تنش ها میان دو کشور افزایش یافت.

وی همچنین درباره فردی به نام 'کلبوشن یاداو' که پاکستان ادعا می کند وی را حین انجام فعالیت های جاسوسی در ایالت بلوچستان دستگیر کرده است، تایید که این فرد ملیت هندی دارد و هند همچنان خواستار دسترسی کنسولی به این فرد است.

پاکستان هنوز اجازه دسترسی کنسولی هند را به کلبوشن یاداو نداده است.

دور قبلی مذاکرات اعزاز احمد چودری معاون وزیر خارجه پاکستان و جی شانکار همتای هندی وی حدود روز هفتم اردیبهشت در دهلی نو و در حاشیه کنفرانس قلب آسیا انجام شد اما این مذاکرات نتیجه ملموسی به دنبال نداشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: