معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده سرپرست زن در کشور وجود دارد

کدخبر: 2033730

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده سرپرست زن گفت: در خانواده‌ها باید آموزش‌های مهارتی اجتماعی ارائه شود تا بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم.

به گزارش «« نسیم آنلاین »، حبیب‌الله مسعودی فرید ظهر امروز در همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق، اظهار داشت: با توجه به تغییری که در زندگی بشریت به وجود آمده است باید اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم خانواده‌ها را از آسیب‌های مختلف که مانع از رسیدن به الگوی اسلامی هستند مصون داریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: باید بتوانیم با تمرکز بر روی خانواده‌ها یک محیط حمایت‌گر برای اعضای خانواده‌ها به وجود آوریم تا اعضای خانواده بتوانند تاثیرگذاری مثبت و مهم را در جامعه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تغییر زندگی بشری نظام کنونی کشور باید بتواند تغییرات به وجود آمده را کنترل کند و این امر با ایجاد عدالت اجتماعی، آموزشی و عدالت سلامت در جامعه به وجود خواهد آمد.

فرید بیان کرد: ضرورت دارد برای ایجاد خانواده سالم و توانمند برنامه‌های تدوین و برنامه‌ریزی کنیم که خانواده محور باشد، به همین منظور لازم است نسبت به توانمندسازی خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی اجتماعی در بین خانواده‌های ایرانی، تصریح کرد: در خانواده‌ها باید آموزش‌های مهارتی اجتماعی ارائه شود تا بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان توسط والدین، گفت: آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان می‌تواند منجر به کاهش طلاق در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب در جامعه ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار خانواده سرپرست زن در کشور وجود دارد.

فرید با اشاره به افزایش خانواده‌های تک والد در کشور گفت: باید رویکرد همه جانبه به خانواده‌ها داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: