سردار فدوی در جشن سه‌ سالگی دکتر سلام:

شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند

کدخبر: 2033752

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ و اجرای برجام تأکید کرد: شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند که سخنرانی آقای اوباما در کنگره نیز همین مسیر را دنبال می‌کرد ولی بحمدالله و با لطف خدا موضوع دستگیری آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و این رخداد باعث شد آنها تحقیر شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران عصر امروز با حضور در جشن سه سالگی «دکتر سلام» که در سالن شهدای 7 تیر برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: اگر به ماهیت دعوای ایران با شیطان بزرگ پی ببریم، خیلی از مسائل مشخص خواهد شد.

وی با طرح این سوال که ماهیت دعوای ایران و آمریکا چیست، افزود: اگر چالش‌ها بین ایران با شیطان بزرگ قابل حل بود، در طی این 37 سال حل می‌شد.

سردار فدوی با بیان اینکه دشمنی آمریکایی‌ها در طول 37 سال اخیر همواره ادامه داشته است، گفت: ما باید به ماهیت این دشمنی توجه کنیم زیرا اگر به این مهم توجه نکنیم محاسباتمان دچار اشتباه می‌شود لذا ماهیت دعوای حق و باطل اینجا مطرح است و این دو در کنار هم نمی‌توانند قرار بگیرند.

وی افزود: اگر کسی ماهیت دعوای ما با آمریکا را کج سلیقگی سیاسی بداند در تحلیل‌های خود دچار اشتباه خواهد شد و مشکل اینجاست که برخی ماهیت حق را نمی‌دانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 و اجرای برجام تأکید کرد: شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند که سخنرانی آقای اوباما در کنگره نیز همین مسیر را دنبال می‌کرد ولی بحمدالله و با لطف خدا موضوع دستگیری آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و این رخداد باعث شد آنها تحقیر شوند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی که در این جریان دستگیر شدند، افراد و نیروهای عادی نبودند بلکه آنان آموزش‌های بسیار حرفه‌ای دیده‌اند و از این باب می‌توان گفت از سربازان خبره آمریکایی به شمار می‌رفتند اما در زمان دستگیری حتی جرأت نکردند به سلاح‌های خود نگاه کنند.

سردار فدوی ادامه داد: 20 روز پیش وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ما با همکاری تمام متحدانمان به دنبال ایجاد قدرتی هستیم که در برابر ایران بازدارنده باشد که این سخن مقام ارشد نظامی آمریکایی بیانگر آن است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را به حدی می‌دانند که باید در برابر آن چنین قدرتی ایجاد کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه ترس نباید بین مؤمنان وجود داشته باشد، گفت: مردم ما قبول ندارند کسی 37 سال بعد از انقلاب اسلامی از آمریکایی‌ها بترسد و باید به این موضوع بسیار مهم، به زبان‌های مختلف و هنری، به صورت طنز یا فیلم و غیره پرداخته شود، کسانی که به خداوند متعال اتکا دارند ترس در وجود آنها نخواهد بود و به طور کلی ترس در وجود یک مسلمان انقلابی معنا ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که به جای خداوند دیگران را منشأ قدرت می‌دانند، در شأن جمهوری اسلامی نیستند.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی، تصریح کرد: شیطان بزرگ در زمان دستگیری این تفنگداران در مدت زمان 30 دقیقه فهمید که شبیه یک اعدامی است که پای دیوار اعدام قرار دارد. آنها بلافاصله تمام ناوها و هلی‌کوپترهایشان را دور کردند زیرا اگر یک شلیک از طرف آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، همه ناوهای آمریکایی مورد اصابت و هدف ما قرار می‌گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این موضوع می‌گفت صدای جان کری را می‌شنیدم که بر سر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فریاد می‌زد که چرا چنین اشتباهی انجام دادید و همچین اتفاقی افتاده است.

ارسال نظر: