حسین نوش‌آبادی:

جریانی هماهنگ شده‌، تعطیلی همه کنسرت‌ها را نشانه رفته‌اند!/ برخی‌ها با اصل موسیقی و یا اجرای آن در دولت مخالف هستند

کدخبر: 2033823

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ بابیان اینکه جریانی هماهنگ شده‌، تعطیلی همه کنسرت‌ها را در سراسر کشور را نشانه رفته‌اند، گفت: وزارت فرهنگ برای مقابله با گروه‌های فشار قوه‌قهریه در اختیار ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حسین نوش‌آبادی درباره لغو کنسرت‌های موسیقی، گفت: اجرای کنسرت‌های موسیقی در چارچوب قوانین و اخذ مجوزهای لازم بلامانع است درواقع کنسرت‌های هنرمندانی مانند شهرام ناظری، کیوان کلهر و علیرضا قربانی جزء سالم‌ترین و اصیل‌ترین نوع موسیقی این سرزمین هستند و از آنجا که موسیقی این هنرمندان هیچ نوع مشکل شرعی و قانونی ندارد، توانسته‌اند چندین دهه در جمهوری اسلامی ایران فعالیت ‌کنند به‌همین دلیل جای تعجب است که برخی از گروه‌های افراطی به هنر آن‌ها می‌تازند و کنسرت‌های‌شان را لغو می‌کنند.

مشاور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرودهای انقلابی، عرفانی و تصنیف‌های شهرام ناظری و علیرضا قربانی همواره از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود، ادامه داد: متاسفانه افراطی‌ها همین افراد را هم از هجمه‌های خود در امان نمی‌گذارند، به‌همین دلیل به نظر می‌رسد، برخی‌ها با اصل موسیقی و یا اجرای آن در دولت مخالف هستند چراکه هیچ دلیل عقلی و شرعی برای لغو خودسرانه این کنسرت‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه هنری، مردم و مسئولان از اتفاقات پیرامون کنسرت‌های موسیقی به راحتی نخواهند گذشت، تاکید کرد: ادامه این قانون‌شکنی‌ها تبعات خوبی به همراه ندارد چراکه برخی می‌خواهند حس بدبینی و دلخوری از دولت و نظام را در جامعه تسری دهند.

نوش‌آبادی تاکید کرد: نیروی انتظامی شهرها با ادارات فرهنگ و ارشاد جهت برگزاری مناسب کنسرت‌های همکاری لازم را دارند اما گویی جریانی هماهنگ شده‌، تعطیلی همه کنسرت‌ها در سراسر کشور را نشانه رفته‌اند.

مشاور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ با تاکید مجدد مبنی براینکه کنسرت‌های لغو شده تمام مجوزهای لازم را دارند و حتی بسیاری از علما و عرفای دینی نیز به این آثار گوش می‌دهند، گفت: وزارت فرهنگ برای مقابله با گروه‌های فشار قوه‌قهریه در اختیار ندارد و وظیفه این وزارتخانه تایید محتوا و موسیقی به لحاظ قانونی و شرعی است که این کارها را نیز به درستی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات به صورت نامحسوس و پشت پرده اتفاق می‌افتد، افزود: خرابکارها در شهرهای مختلف به نیروی انتظامی و قوه قضاییه تحویل داده می‌شوند، هرچند افرادی خاص دورادور عده‌ای از جوانان را به انجام این قانون‌شکنی‌ها تحریک می‌کنند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: اگر چه وزارت فرهنگ تمام تلاش خود را برای برگزاری سلامت این کنسرت‌ها خواهد کرد اما نمی‌تواند نقش مستقیمی در جلوگیری اغتشاش‌ها و بی‌قانونی‌ها داشته باشد.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر: