سفر احتمالی "السیسی" به سرزمین‌های اشغالی

کدخبر: 2033938

روزنامه نگار مصری از احتمال سفر رئیس جمهور این کشور به سرزمین‌های اشغالی و تغییر مواضع سیاسی "قاهره" در برابر جنبش حماس خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یک روزنامه نگار مصری از احتمال سفر رئیس جمهور این کشور به سرزمین های اشغالی و تغییر مواضع سیاسی قاهره در برابر جنبش حماس خبر داد.

پایگاه خبری عربی21 به نقل از ابراهیم عیسی، روزنامه نگار مصری، اعلام کرد: شاید ما باید منتظر سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به قاهره، برای دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر (که این پایگاه وی را «کودتاچی» نامید) باشیم یا شاید هم باید منتظر اقدام تاریخی دیگر مانند اقدام انور سادات در سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت، یعنی سفر وی به اسراییل باشیم. ما در برابر ابتکار عمل جدید ریاست جمهوری مصر قرار داریم و این بار، این ابتکار عمل برای صلح عربی -اسراییلی نیست بلکه برای صلح فلسطین و اسراییل است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وی در برنامه تلویزیونی «قاهره و مردم» افزود: شاید عبدالفتاح السیسی در سفر به اسراییل در کنست سخنرانی کند و صرف نظر از مواضع خاصی که درباره ارزیابی از صلح و معاهده‌ها وجود دارد، این اقدام در راستای معاهده صلح و تلاش برای پایان دادن به درگیری و دستیابی به راه حلی صلح آمیز قرار دارد. این آن چیزی است که ما امروز از صحبت های رئیس جمهور مصر دریافت می‌کنیم. از صحبت های او اینگونه نتیجه گیری می‌شود که منظور وی توافقنامه صلح است زیرا دستیابی به آن را اقدامی مثبت می‌داند.

ابراهیم عیسی درباره تغییر موضع مصر در خصوص حماس گفت: آنچه از اقدامات مصر فهمیده ایم این است که حماس دیگر در سیاست مصر، مطرود نیست و با اخوان المسلمین در یک رده قرار نمی‌گیرد، هر چند که حماس بخشی جدایی ناپذیر از این گروه است. حماس این مسئله را درک و تاکید کرده است به آن احترام می‌گذارد.

این روزنامه نگار مصری در پایان تاکید کرد:‌ صفحه ای جدید در تعاملات ما با حماس در حال ورق خوردن است.

ارسال نظر: