دفاع کرباسچی از فائزه هاشمی:

مقصر مسئولان نظام هستند که فائزه را هم‌بند کمونیست‌ها و بهائیان کردند

کدخبر: 2034017

کرباسچی گفت: مسئولین نظام باید پاسخگو باشند که از نظر عاطفی فائزه هاشمی را می‌فرستند در زندانی در یک اتاقی که یک مجموعه از کمونیست‌ها، توده‎ای‎ها و بهائیان قرار دارند؛ بعد از شش ماه زندگی کردن با هم در این اتاق به یک سلام و علیکی رسیده‌اند، حالا از زندان خارج می‌شوند، آیا حق ندارند با هم ارتباط داشته باشند؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با آریا در خصوص موضع حزب کارگزاران سازندگی به دیدار جنجالی فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت گفت: در این مورد هیچ موضع حزبی نگرفته ایم. این موضوع دو جنبه دارد. یک جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد که قطعا سیاسی و تبلیغاتی کردن این صحبت یا دیدار کار مناسبی نبوده است همانطور که جناب آقای هاشمی هم تاکید فرمودند.

وی ادامه داد: این سوابق و تاریخچه ای که از سوابق بهائیت برای ما است، معقول نیست که این گونه دیدارها تبلیغاتی و رسانه ای شود. برخی از رسانه های اصولگرا که با آقای هاشمی مشکل دارند، این موضوع را در بوق و کرنا می کنند. نهایت این است که ثابت کنند دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن همه سوابق، طرفدار بهائیت است؟ خب این موضوع تبلیغ بهائیت است یا تخریب خانم هاشمی؟ نباید اینقدر به این موضوع به عنوان موضوع تبلیغاتی دمید.

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: تبلیغ کردن و این گونه مسائل را در جلسه ای که با خود خانم فائزه هاشمی داشته ایم، به ایشان گفتیم که رسانه ای شدن این دیدار، درست نیست. اما این موضوع را باید مسئولین نظام پاسخگو باشند که از نظر عاطفی یک فردی را چه درست و چه غلط با یک پرونده ای می فرستند در زندانی در یک اتاقی که یک مجموعه از کمونیست ها، توده ای ها و فدایی در آن قرار دارند. خب یکی از این افراد هم بهایی است. بعد از شش ماه زندگی کردن با هم در این اتاق به یک سلام و علیکی رسیده اند، حالا از زندان خارج می شوند، آیا حق ندارند با هم ارتباط داشته باشند؟

کرباسچی گفت: زمینه این معاشرت را مسئولانی که شرایط را در زندان به وجود آورده اند، ایجاد کرده اند! والا چنین ارتباطی از قبل وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب هم اگر مشاهده کنیم، می بینیم بسیاری از علما و مراجع ما را وقتی به زندان می بردند، کمونیست و توده ای و لامذهب هم در آنجا وجود داشته است و با آنها زندگی می کردند، حتی توده ای هایی که از نظر سیاسی و اعتقادی راهشان از ما جدا بود، بعد از اینکه از زندان بیرون می آمدند، با هم ملاقات می کردند. مثلا شهید بهشتی یا آقای هاشمی رفسنجانی یا مرحوم طالقانی یا مرحوم منتظری با یک عده ای معاشرت داشتند، شب و روز با هم بودند و بعد از اینکه از زندان خارج می شدند با هم احوال پرسی می کردند یا منزل هم می رفتند. این قبیل موضوعات اثبات نمی کند که مسائل سیاسی و اعتقادی آنها با هم، یکی شده است. این نوع مسائل جنبه های عاطفی است و خیلی نباید با مسائل سیاسی ادغام شود و نباید انسان ها از هر ابزاری برای کوبیدن دیگری استفاده کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران ادامه داد: به هر حال تبلیغات این دیدار، در یک جامعه اسلامی کار مناسبی نبوده است. برداشتهای ناجوانمردانه هم کار مناسبی نیست. نقطه منفی این موضوع تبلیغاتی کردن آن است؛ چه به نفع و چه علیه. انجام این گونه دیدار ها بمعنای این نیست که فرد دیدار کننده، عقاید آنها را قبول دارد و حرف های آن را می پذیرد.

ارسال نظر: