بازخوانی/ رهبر معظم انقلاب:

عدالت مهدوی با "زبانِ قدرت" محقق می‌شود نه زبانِ نصیحت

کدخبر: 2034232

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کسانی که خیال می‌کنند اسلام باید برود و در گوشه ای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط زبان نصیحت را به کار گیرند، اینها دانسته یا نادانسته همان چیزی را می‌گویند که مراکز قدرت استکباری آن را می‌خواهند و آرزو می‌کنند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: رهبر معظم انقلاب در ادوار مختلف نظرات جامع و هدفمندی را منطبق با اصول واقعی اسلامی در خصوص مسائل روز مطرح کرده و آنها را برای اقشار مختلف مردم تبیین کرده‌اند.

یکی از این مسائلی که رهبری معظم انقلاب در برهه‌های گوناگون به تبیین آن پرداخته‌اند تحلیل و ارائه نگاهی صحیح در مورد فلسفه انتظار و موعود است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره در سخنان خود با ترد تفکراتی از جمله نگاه "حجتیه‌ای" به این بحث، انتظار را یک امر پویا و دارای فلسفه اقدام معرفی کرده اند. از همین رو به جاست که همزمان با زادروز منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بازخوانی مختصری از یکی از سخنرانی های رهبری انقلاب داشته باشیم.

این سخنان رهبر معظم انقلاب مربوط به دیدار ایشان با اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان است (اینجا را بخوانید) که در 30 مهرماه 1381 بیان شده است.

". . . درس دیگری که اعتقاد به مهدویت باید به ما بدهد، این است:عدالتی که ما در انتظار آن هستیم با موعظه و نصیحت به دست نمی آید؛ یعنی مهدی موعود ملت ها نمی آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکنند. با زبان نصیحت عدالت در هیچ نقطه عالم مستقر نمی شود. استقرار عدالت چه در سطح جهان (عدالت حضرت مهدی )و چه در همه بخش های دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسانهای صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زور گویان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند ،نمیشود با زبان نصیحت حرف زد؛ با آنها باید با زبان اقتدار صحبت کرد. آغاز دعوت پیامبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آنکه توانستند طرفداران خود را گرد آورند و تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف می زدند. ...قرآن میفرماید، خدای متعال همه ی پیامبران را فرستاد، (لیقوم الناس بالقسط )برای اینکه قسط و عدالت را در جامعه مستقر کنند؛ بلافاصله می فرماید :(و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس ) یعنی پیغمبران علاوه بر اینکه با زبان دعوت سخن می گویند، با بازوان و سرپنجگان قدرتی که مجهز به سلاح هستند، با زور گویان و قدرت طلبان فاسد، معارضه و مبارزه میکنند .

کسانی که خیال میکنند اسلام باید برود و در گوشه ای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط زبان نصیحت را به کار گیرند، اینها دانسته یا نادانسته همان چیزی را می گویند که مراکز قدرت استکباری آن را می خواهند و آرزو می کنند . "

ارسال نظر: