بومی یا غیر بومی بودن مدیرهلال احمر گیلان دغدغه اصلی مردم این استان است؟

کدخبر: 2034640

طی روزهای گذشته بر سر انتخاب رییس جمعیت هلال احمر استان گیلان حواشی در رسانه ها مطرح شد، نمایندگان این استان ضمن انتقادات گسترده به ریاست جمعیت هلال احمر این انتخاب را خلاف منافع استان گیلان ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، برخی از نمایندگان استان گیلان نقطه ثقل انتقادات خود به جمعیت هلال‌احمر را بومی نبودن ولی پور رئیس جدید هلال‌احمر استان گیلان قراردادند. اما نکته‌ای که دراین‌بین مغفول مانده است این است که میرزا کوچک جنگلی طلبه شهید گیلانی و رهبر نهضت جنگل به فرموده امام خامنه‌ای توانست یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در محدوده خاص خود-گیلان- ایجاد کند در مقابله با مستکبران و مستبدان از هشت کشور جهان و نقاط مختلف کشور هم‌سنگر داشت تا یاریگر اسلام ناب محمدی(ص) باشد

فرزندان میرزا آموخته‌اند که به مسئولان صدیق، متعهد، مؤمن و خدوم مردم بیشترین احترام را نموده و هرگز با ترازوی ناعادلانه و غیرمنصفانه بومی یا غیربومی بودن آن را نسنجند.

بی‌شک در جهانی که دقایق تعیین‌کننده جایگاه پیشرفت ملت‌هاست و تمرکز تفکرات منطقی و توسعه گرایانه بر کشف راهکارهای حرکت شتابان و روبه‌جلو و طی کردن پله‌های ترقی است، معقول به نظر نمی‌رسد که بومی بودن یا نبودن را اصلی‌ترین ملاک موفقیت و کارایی مدیران قلمداد نموده و به‌جای پرداختن به اصول توانمندی و شایستگی و لیاقت آن را مستمسکی برای تخریب و یا تقویت نابجا قرار دهیم

هرچند استفاده از نیروهای توانمند و متخصص بومی در شرایط تساوی دارای اولویت است و منظور از مطلب یقیناً بومی ستیزی نیست بلکه لزوم نگاه واقع‌گرایانه به موضوع را مدنظر دارد.

تعصبات کورکورانه و منسوخ در هر حالی که باشد چه تقویت نیرویی بومی اما نالایق و چه تضعیف نیرویی غیربومی اما شایسته زیان‌بار است و نوعی نگرش سطحی و غیرعلمی را در خصوص استفاده از ظرفیت‌های توانمندی‌های قابل‌استفاده موجب می‌گردد .

آیا امروز زمان آن فرانرسیده است که کلمات را ملاک حمایت قرار نداده و به‌جای آن تعهد افراد به اصول و انقلاب و شایستگی فرد را ارزش قلمداد نماییم؟

شاید انتصاب ولی پور مدیر متخصص هلال‌احمر گیلان بهانه‌ای باشد تا از حصار واژه بومی و غیربومی بودن خارج شویم برای ارزیابی و سنجش افراد فقط به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در فرد برای خدمت بهتر به مردم بی اندیشیم.

ارسال نظر: