حمایت اکثر مردم انگلیس از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا

کدخبر: 2034692

نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه شناخته ‌شده «او آر بی' که روز سه‌شنبه منتشر شد، حاکی از حمایت ۵۵ درصدی مردم انگلیس از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این نظرسنجی که برای روزنامه دیلی تلگراف صورت گرفته و نتایج آن در همین روزنامه منتشر شده، نشانگر حمایت 42 درصدی مردم انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' است.

نتایج این نظرسنجی بدین ترتیب حاکی از پیشی گرفتن 13 درصدی حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا از حامیان برگزیت در کمتر از یک ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن است.

در همین حال نتایج این نظرسنجی مؤید افزایش بیشتر حمایت مردان، طرفداران حزب محافظه‌کار و نیز افراد بالای 65 سال از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا نسبت به نظرسنجی‌های قبلی این موسسه است.

براساس نتایج یاد شده در حال حاضر 57 درصد از رای دهندگان محافظه کار گفته اند که به ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا رای می دهند و این درحالی است که در نظرسنجی قبلی این میزان تنها 40 درصد بود.

به نظر می رسد که موضع گیری های صریح دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار و جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس درخصوص آثار مخرب اقتصادی و امنیتی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در تغییر نظر اعضای این حزب در ارتباط با برگزیت موثر واقع شده است.

نتایج نظرسنجی 'او آر بی ' بسیار نزدیک به نتایج نظرسنجی اخیر 'ایپسوس موری ' بود که در آن نیز 55 درصد از مردم انگلیس از ادامه حضور این حضور در اتحادیه اروپا حمایت می‌کردند.

در این نظرسنجی 37 درصد از مردم انگلیس از برگزیت حمایت می‌کردند.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه «ایپسوس موری» میزان حمایت انگلیسی‌ها از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا، 18 درصد بیش از حامیان برگزیت است.

نظرسنجی موسسه «آی.سی.ام» نیز که نتایج آن هفته گذشته در روزنامه گاردین منتشر شد نشان می‌داد که طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا توانسته‌اند با ده درصد اختلاف نسبت به موافقان برگزیت، جلو بیفتند.

نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته همچنین حاکی از دغدغه بلای مردم انگلیس از آثار منفی اقتصادی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و مساله مهاجرت است. همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است روز 23 ژوئن برگزار شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: