"پیونگ‌یانگ" اعلام کرد:

دیدار "ترامپ" با رهبر کره شمالی، تبلیغات انتخاباتی است

کدخبر: 2034737

سفیر کره شمالی در آمریکا گفت: سخنان کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبر کره تبلیغاتی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک مقام کره شمالی در واکنش به سخنان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر دیدار با رهبر کره شمالی گفت، این سخنان تبلیغاتی است.

به نوشته رویترز، «سوسه پیونگ» سفیر کره شمالی در آمریکا گفت این رهبر کره شمالی است که تصمیم ملاقات یا عدم ملاقات می‌گیرد و سخنان «دونالد ترامپ» در این‌ خصوص «مزخرف» است.

وی افزود، سخنان ترامپ استفاده تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد که بی‌فایده بوده و تنها ژستی برای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا است و هیچ معنا و صداقتی در آن نیست.

سوسه پیونگ در ادامه گفت، ترامپ که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری است وعده‌های محقق نشدنی می‌دهد که در میان آنها ملاقات با رهبر کره شمالی است.

سوسه پیونگ در ادامه گفت «به عنوان یک حکومت اتمی مسئول، ما هرگز اولین طرفی نیستیم که از آن استفاده می‌کنیم. اگر آمریکا از تسلیحات اتمی خود اول استفاده کند، بعد از آن ما هم باید از آن استفاده کنیم. اگر آمریکا سیاست‌های خصمانه خود را ترک کند و رویکرد خود را تغییر دهد، می‌توانیم مانند دو کشور عادی رابطه داشته باشیم.»

هفته گذشته دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی برای رقابت‌های انتخاباتی گفت حاضر است با رهبر کره شمالی ملاقات کند. این سخنان ترامپ نشان از تغییر زیاد در سیاست خارجی آمریکا است چرا که دو کشور دشمنی دیرین دارند.

ارسال نظر: