شرفخانی :

کنگره ملی امامزاده هلال بن علی(ع) ۶ خردادماه برگزار می‌شود/ ارسال ۲۵۳ اثر به دبیرخانه کنگره

کدخبر: 2034793

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بخش علمی کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) ساعت ۹ صبح روز ۶ خردادماه در قم با حضور آیت الله سبحانی و علما و اندیشمندان برگزار می شود ، گفت : مراسم اختتامیه این کنگره نیز بعد از نماز مغرب و عشاء همان روز در شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی صبح امروز سه شنبه 4 خردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان اوقاف معرفی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه و نقش و تاثیر آنان در سیمای فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و سیاسی کشور و همچنین روند تمدن سازی آنان در کشور است ، اظهارداشت : یکی از تدابیر مقام معظم رهبری قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه در کشور و ترویج و تبیلغ قرآن در این اماکن مقدس ایت که از سال 92 سند چشم انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه بر اساس سند چشم انداز کشور در سازمان اوقاف ایجاد شده است.

وی یکی از شاخص های قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه را معرفی و شناساندن آنان به مردم برشمرد و تصریح کرد: کنگره بین المللی امامزادگان در اصفهان برگزار شد و پس از آن هرساله برای برگزاری کنگره های موضوعی در کشور و همچنین برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در روز 5 ذی القعده روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان برنامه ریزی شد.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد : در دوره های گذشته کنگره ملی بی بی حکیمه در استان کهکیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران و کنگره ملی حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس برگزار شد و امسال نیز کنگره ملی هلال بن علی (ع) در استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه فراخوان ارسال آثار و مقالات در چند فصل و موضوع در اختیار اندیشمندان و صاحب نظران قرار گرفت ، افزود : معرفی شخصیت و ویژگی های این امامزاده ، بررسی علل مهاجرت ایشان به ایران و آثار و برکات این حضور ، نقش این آستان مبارک در عرصه های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و همچنین عرصه های انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت ، جلوه های معماری و تاریخی این امامزاده و نقش آن در توسعه گردشگری مذهبی و راهکارهای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از جمله محورهای فراخوان مقاله و آثار برای این کنگره ملی بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 253 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد ، افزود : 113 مقاله و 140 اثر فرهنگی شامل کتاب و آثار هنری به دبیرخانه کنگره واصل شد که توسط هیات داوران به ریاست آیت الله احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد : 20 مقاله علمی نیز برای معرفی این امامزاده سفارش داده شد که توسط اساتید و هیات علمی دانشگاه ها تالیف شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در مجموع از مولفان 30 مقاله برگزیده رسیده به این کنگره تجلیل خواهد شد ، گفت : 25 مقاله برگزیده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تهیه شده است و اکثریت آثار فرهنگی رسیده به دبیرخانه نیز توسط افرادی با مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد تهیه شده است که نشان از سطح علمی بالای این کنگره دارد.

وی با اشاره به آثار و کتاب هایی که برای معرفی این امامزاده تهیه و چاپ شده است ، افزود : کتاب دوجلدی مقالات برگزیده و کتاب های «رساله هلالیه» ، «فرزند علی» ، «ستارگان حریم هلال» و «ستایش گران هلال» برای معرفی هرچه بیشتر این امامزاده عظیم الشان تهیه شده است که در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه همچنین کتابی برای معرفی علما و همچنین شهدای مدفون در جوار بقعه متبرک این امامزاده تهیه شده است ، افزود : فهرست نویسی کتب کتابخانه این امامزاده نیز تهیه و چاپ شده است تا این کتابخانه که بسیار غنی و تاریخی است بیش از پیش به مردم معرفی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بخش علمی کنگره ملی امامزاده هلال بن علی ساعت 9 صبح روز 6 خردادماه در قم برگزار می شود ، گفت : این مراسم در سالن همایش های مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده شاه سید علی (ع) در قم با سخنرانی آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و آیت الله احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس هیات داوران این کنگره برگزار می شود.

وی اضافه کرد : بلافاصله پس از این مراسم ، میزگرد علمی کنگره و ارائه مقالات برگزار می شود و بعد از نماز مغرب و عشاء در شهرستان آران و بیدگل و آستان مقدس امامزاده هلال بن علی مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه نفرات برتر این کنگره مبلغ 40 میلیون ریال هدیه دریافت خواهند کرد ، گفت : دو فراخوان برگزاری کنگره نیز امسال رونمایی شده است که کنگره ملی سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستان اشرفیه امسال برگزار می شود و کنگره ملی امامزاده سید بهلول در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی نیز سال آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: