مومنی‌شریف در حاشیه بازدید از نمایشگاه هولوکاست:

اثری ندیدم که کشته‌شدگان یهود را تمسخر کند/ هدف اغلب رسانه‌های صهیونیستی تحریف واقعیت است

کدخبر: 2034835

رئیس حوزه هنری پس از بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست، گفت: اثری ندیدم که یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم را مورد تمسخر قرار داده باشد و رویکرد این مسابقه چیز دیگری بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمدحمزه زاده قائم مقام حوزه هنری و جمعی از مدیران مراکز و دفاتر حوزه هنری سه شنبه 4 خرداد ماه از نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست بازدید کردند.

محسن مومنی شریف پس از این بازدید، در سخنان کوتاهی اظهار کرد: هدف اغلب رسانه‌های صهیونیستی تحریف واقعیت است. البته این جزء ذات‌شان است و قرآن هم به همین موضوع درباره این قوم اشاره دارد.

وی ادامه داد: تمام سوال مسابقه این است که چرا راجع به هولوکاست نمی شود در دنیایی که شعارش آزادی‌ست، سوال کرد و این موضوع پرسشی منطقی است. انسان امروزی درباره همه مگوها اجازه دارد سوال کند، اما راجع به این موضوع اجازه ندارد. این دغدغه تنها هنرمندان ایرانی نیست و می بینید که تعداد زیادی از هنرمندانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند خارجی هستند و از همه دنیا به ویژه اروپا در این حرکت فرهنگی و هنری حضور داشته‌اند.

رئیس حوزه هنری درباره آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه نیز گفت: اثری ندیدم که یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم را مورد تمسخر قرار داده باشد و طبیعی است که هنرمندان به سمت چنین فضایی نروند و رویکرد دیگری را دنبال کنند. متاسفانه به دلیل این که اجازه آگاهی درباره هولوکاست داده نمی‌شود، فرصتی برای سوء استفاده، کشتن انسان‌ها و تجاوز به مرزها به رژیم صهیونیستی داده شده است و هنرمندان هم به همین مساله پرداخته‌اند.

علاقه مندان می توانند برای دیدن این آثار از تاریخ 25 اردیبهشت تا 10 خرداد به گالری‌ ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان واقع در انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظر: