مدیر روابط عمومی مجموعه سعدآباد عنوان کرد:

۲۰ هزار نفر از مجموعه سعدآباد در یک روز بازدید کردند

کدخبر: 2034906

در روز نیمه شعبان بیش از بیست هزار نفر وارد مجموعه سعدآباد شدند و از جمع ۱۷ موزه مجموعه، به طور متوسط هر نفر از هشت موزه‌ بازدید کرد که با احتساب تعداد بازدید در سرجمعِ آماری، ۱۶۰ هزارنفر بازدید از کاخ‌ها و کاخ موزه‌های مجموعه سعدآباد صورت گرفت.

به گزارش «نسیم انلاین»، محمد حیدری، مدیر روابط عمومی مجموعه سعدآباد با اعلام این مطلب گفت: دوم خرداد همزمان با نیمه شعبان، مجموعه سعدآباد به صورت رایگان پذیرای مردم بود که بیش از 20 هزار نفر وارد فضای سبز مجموعه شدند و 160 هزارنفر بازدید از موزه‌های سعدآباد صورت گرفت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

او با اشاره به تعطیلی مجموعه سعدآباد به دلیل میزبانی میهمانان ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت ماه که مصادف با روز جهانی موزه و شروع هفته میراث فرهنگی بود، افزود: به این دلیل مردم نتوانستند از فرصت ایجاد شده برای بازدید رایگان (براساس اعلام از سوی معاونت گردشگری و اداره کل امور موزه ها) بهره‌مند شوند، به همین دلیل با دستور مدیر مجموعه سعدآباد، برای ارج نهادن به مردم فرهنگ‌دوست و بازدیدکنندگان، روز یکشنبه دوم خرداد ٩٥، در روز نیمه شعبان، بازدید از همه موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای گردشگران داخلی رایگان بود که با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه در گزارشی از اعتراض برخی راهنمایان تور درباره‌ی این نوع اعلام مجموعه سعدآباد برای راسگان بودن بازدید در نیمه شعبان و تبعیضی که بین گردشگران داخلی و خارجی در این زمینه رخ د اده بود، خبر داد.

راهنمایان تور براساس اعلام مسئولان سعدآباد چند روز قبل از نیمه‌شعبان، با توجه به تجربه‌ای که راهنمایان گردشگران خارجی در زمان رایگان بودن موزه‌ها در کشور داشتند، توقع داشتند در روز اعلام شده مبنی بر رایگان بودن مجموعه سعدآباد، گروه‌های مختلف گردشگران خارجی نیز به مجموعه تاریخی سعدآباد مراجعه کردند، اما آن‌ها در حرکتی غافلگیرانه مجبور شدند برای ورود به مجموعه بلیت تهیه کنند.

اتفاقی که با توجه به توضیح روابط عمومی درباره رایگان بودن مجموعه فقط برای گردشگران داخلی؛ بازدیدکنندگان خارجی شامل هدیه روز نیمه شعبان نمی‌شدند و برای ورود به محوطه سعدآباد، 15 هزار تومان پرداخت کردند و حتی برای بازدید از هر کاخ، بلیت 8 و 15 هزار تومانی تهیه می‌کردند.

بی‌اطلاعی برخی راهنمایان تور از این تصمیم سعدآباد نیز مشکلاتی را در پی داشت و آن‌ها را غافلگیر کرد.

ارسال نظر: