تحلیلگر برجسته آمریکایی:

به لطف نتانیاهو، اسرائیل به سمت نابودی می‌رود

کدخبر: 2035188

"توماس فریدمن" تحلیلگر برجسته آمریکایی طی یادداشتی با انتقاد از سیاست دولت اسرائیل، نوشت که سیاست‌های نتانیاهو اسرائیل را به سمت نابودی پیش می‌برد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "توماس فریدمن" تحلیلگر برجسته آمریکایی در یادداشتی در «نیویورک تایمز» به بررسی نقش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در درگیری‌های فلسطین-اسرائیل پرداخت و تاکید کرد که او با تشکیل کابینه تندرو، این رژیم را به نابودی نزدیک می‌کند.

اخیرا انتقادها از نتانیاهو به دلیل تلاش او برای ملحق کردن «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتونا» و سپردن وزارت جنگ به او بالا گرفته است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به انتقادات و برخی فشارهای جهانی بر رژیم صهیونیستی از جمله جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) نوشت که منشأ بسیاری از آن (فشارها) تمایل اسرائیل برای نابودی خود است. این امر نیز به دلیل ازبین رفتن فرصت‌های جدا شدن اسرائیل از فلسطین در کرانه باختری توسط نتانیاهو می‌باشد.

نتانیاهو کسی است که همواره در خط مرزی دست‌وپا می‌زند، هیچگاه از آن عبور نکرده و فقط شما را اذیت می کند. اسرائیل نیز به داخل یک حکومت دو ملیتی که یهودیان افراطی آن را اداره می‌‌کنند، فرو می‌رود.

فریدمن در انتقاد از راه حل دو دولتی می‌نویسد که وضعیت اسرائیل از بد به وخیم تبدیل شده است. او موشه یعلون (وزیر جنگ قبلی) را مجبور به استعفا کرد و قصد دارد لیبرمن راست‌گرای افراطی را انتخاب کند؛ کسی که می‌گوید برایش مهم نیست یهودیان آمریکا درباره رفتار اسرائیل چگونه فکر می‌کنند. وی از منفجر کردن «سد اسوان» در مصر حرف زد، به اسرائیلی‌هایی که قصد خارج شدن از کرانه باختری داشتند لقب «خائن» داد و از سربازی که با قساوت به سر فلسطینی مجروح روی زمین شلیک کرد، دفاع کرد.

پیشتر روزنامه «یدیعوت آحرونوت» درباره جابه‌جایی یعلون و لیبرمن نوشته است که «در آستانه مبارزات دیپلماتیک پاییز امسال ، نتانیاهو به جای اینکه یک کابینه میانه‌رو را معرفی کند، رادیکال‌ترینِ آن را در تاریخ اسرائیل ارائه کرد.»

تنش‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی از زمانی که یک سرباز کادر پزشکی ارتش به سر فلسطینی که بی‌خطر و مجروح روی زمین افتاده بود، شلیک کرده و او را به قتل رساند، شروع شد.

موشه یعلون وزیر جنگ وقت، و «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش در واکنش به این اقدام، گفتند که ارتش اسرائیل نباید اینگونه عمل کند و به اخلاق نیز پایبند باشد. نتانیاهو اما در موضعی مخالف، خواستار اتخاذ دیدگاه متعادل‌تر از سوی دادگاه علیه آن سرباز شد.

نیویورک تایمز در پایان این گزارش معتقد است لیکود (حزب حاکم بر اسرائیل) به جای اینکه راه حلی برای مشکلات خارجی پیدا کند، روی دشمنان داخلی متمرکز شده است. این روزنامه اضافه کرد که آینده رژیم صهیونیستی تاریک است.

ارسال نظر: