معاون وزیر بهداشت خبر داد:

هیچ اعتبار اضافه‌ای برای ادامه طرح تحول سلامت نیاز نداریم/ ۸۰ بیمارستان کشور فرسوده است

کدخبر: 2035222

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جوسازی‌هایی که در مورد تخصیص اعتبار به طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته است، گفت: ما نیاز به هیچ اعتبار اضافه‌ای برای این طرح نداریم و بر همان محاسبات اولیه و بودجه‌ مورد نیازی که در اردیبهشت‌ماه ۹۳ اعلام کردیم، پابرجا هستیم و اگر همان بودجه محقق شود، می‌توانیم همه برنامه‌های خود را به طور کامل اجرا کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

محمد آقاجانی ظهر امروز در حاشیه اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرداخت‌های غیرقانونی یک فرهنگ سازی منفی در جامعه ماست و خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته، در اکثر شهرهای کشور این معضل به حداقل و در بیمارستان‌های دولتی به صفر رسیده، اما در تهران و برخی کلانشهرها این مشکل همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت با شرایطی که فراهم کرد، خود به خود تا حدی از آمار این پرداخت‌های غیرقانونی کاست، افزود: در عین حال سامانه 1690 به منظور دریافت شکایات مردم از این موضوع فعال است و به شکایت‌های آنها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت از برنامه‌های مهم حوزه اجتماعی دولت است و همچنان با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، بیان داشت: با وجود مشکلاتی که دولت با آن مواجه است و با وجود محدودیت‌هایی که هم برای وزارتخانه و هم برای سازمان‌های بیمه‌گر وجود دارد، مشکلاتی ایجاد شده، اما این مشکلات به آن معنا نیست که از اجرای طرح تحول نظام سلامت کوتاه بیاییم.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: لازم است دولت و مجلس برای تامین منابع مالی اجرای این طرح بیش از پیش جدیت به خرج دهند، زیرا استمرار این طرح نیازمند تامین منابع مالی است.

آقاجانی یادآور شد: قرار بود 10 درصد اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص یابد که این رقم معادل 480 میلیارد تومان در سال گذشته بود که تنها نیمی از این اعتبار محقق شد.

وی تصریح کرد: بر خلاف جوسازی‌هایی که در مورد تخصیص اعتبار به طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته است، ما نیاز به هیچ اعتبار اضافه‌ای برای این طرح نداریم و بر همان محاسبات اولیه و بودجه‌ مورد نیازی که در اردیبهشت‌ماه 93 اعلام کردیم، پابرجا هستیم و اگر همان بودجه محقق شود، می‌توانیم همه برنامه‌های خود را به طور کامل اجرا کنیم.

آقاجانی در مورد وضعیت بیمارستان‌های موجود در کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر 900 بیمارستان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که 570 مورد از این بیمارستان‌ها متعلق به وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به شاخص‌های تخت بستری در بیمارستان‌ها نسبت به جمعیت و مقایسه آن با شرایط موجود در کشور عنوان کرد: این شاخص در حال حاضر مطلوب نیست و حداقل به 80 تا 100 هزار تخت جدید نیاز داریم تا بتوانیم نیاز مردم را تامین کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد فرسودگی بیمارستان‌ها نیز بیان کرد: در کشور 80 بیمارستان بالای 50 سال قدمت وجود دارد که هم به دلیل نوع ساخت و هم به دلیل نوع نگهداری فرسوده شده‌اند به همین دلیل طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی آغاز و 2 میلیون مترمربع از بیمارستان‌های موجود در سطح کشور مرمت شدند.

وی همچنین از استقرار 27 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه متوسط و دستگاه‌های پزشکی سرمایه سنگین در میان بیمارستان‌های کشور به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم خبر داد.

اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی یزد طی امروز و فردا در سالن همایش‌های باقرالعلوم صفائیه یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر: