آیت الله سبحانی:

به اسم توحید تمام آثار اسلامی در مکه را از بین برده اند/ بافت شهرمکه اروپایی شده است

کدخبر: 2035321

آیت الله سبحانی ضمن اشاره به تبدیل شهر مکه به یک شهر اروپایی توسط وهابیت گفت: اگر ما خانه کعبه را در این شهر نادیده بگیریم وهابیت با نابود کردن آثار پیامبر و اهل بیت آن را به یک شهر اروپایی تبدیل کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی بن ابی طالب علیه السلام که در قم برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها اظهار مودت و دوستی به خاندان پیامبر و اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: ما اگر انسان‌های صالح را دوست داریم باید راه آن‌ها را ادامه دهیم و از آن‌ها الگوبرداری کنیم و این کنگره‌ها در همین راستا است.

وی ادامه داد: مودت به چند صورت است، نخستین آن انجام دستورات خدا و پیامبر اسلام و عمل کردن به آن‌هاست و دومین مرحله آن حفظ آثار به جا مانده از پیامبر و اهل بیت(ع) است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه محمد هلال بن علی فرزند بلا فصل اولین امام شیعیان است، تصریح کرد: مادر محمد بن محمد خواهرزاده حضرت فاطمه است و با توجه به نسبتی که با پیامبر اکرم دارد از مصادیق کوثر محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت‌هایی زنده و بزرگ هستند که آثار خود را حفظ می‌کنند، تصریح کرد: ملت‌های زنده شخصیت‌ها و آثار منتسب به شخصیت‌های خود را حفظ می‌کنند تا مایه اصالت آن‌ها باشند و فقط یک جمعیت به نام وهابیت هستند که به تمام آثار شخصیت‌های خود کلنگ می‌زنند و آن‌ها را نابود می‌کنند.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: امروز اگر خانه خدا را در مکه نادیده بگیریم این شهر هیچ فرقی با شهرهای اروپایی ندارد و وهابیت تمام آثار منتسب به پیامبر و اهل بیت(ع) را به نام توحید از بین برده است و این کار آن‌ها هیچ تفاوتی با اعمال داعش که به نام اسلام مسلمانان را می‌کشند نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان غربی در ظاهر مسیحی ولی در باطن مردد هستند، افزود: امروز جوانان غربی چون دینشان از شرق گرفته شده است و امروز هیچ اثر ملموسی از مسیح نمی‌بینند در اصالت مسیحیت تردید دارند و ما نباید به سرنوشت آن‌ها دچار شویم و باید آثار خود را که از اهل بیت و پیامبر به ما رسیده است حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی بقاع متبرکه افزود: ما شاهد این هستیم که در هر بخش و شهر یک امامزاده وجود داشته است مردم آنجا از نظر اخلاق و دین با شهرهای دیگر فرق می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: وجود این همه فرزندان اهل بیت(ع) در کشورمان نشان از مظلومیت اهل بیت در تاریخ است که چرا این افراد باید در کشوری غریب و دور از خانواده‌های خود زندگی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فعالیت خادمان افتخاری در این بقاع و اماکن متبرکه تصریح کرد: خادمانی که در بقاع و امامزادگان خدمت می‌کنند در حقیقت به خاندان رسالت خدمت می‌کنند و خدمات آنان مظهری برای مهر و مودت است.

ارسال نظر: