در نشست کارگروه سینمایی جشنواره امام رضا(ع) عنوان شد:

ارسال ۶۹۲ اثر به بخش سینمایی جشنواره/ تولید فیلم حرفه‌ای با محوریت امام رضا(ع) اولویت وزارت ارشاد

کدخبر: 2035572

رئیس سازمان سینمایی کشور در نشست کارگروه سینمایی جشنواره امام رضا(ع) گفت: اولویت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید فیلم حرفه‌ای با محوریت امام رضا(ع) است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جلسه کارگروه سینمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، سیدجواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، علیرضا رضاداد مشاور ریس سازمان سینمایی و دبیر سابق جشنواره فیلم فجر، بابک رضایی مشاور امور استان‌های سازمان سینمایی و مدیران کل ارشاد استان‌های خراسان رضوی، یزد، گلستان و لرستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خبر خوب ایوبی برای دیدگان منتظر فیلم رضوی

ایوبی در این نشست از همه ظرفیتهای فرهنگی کشور برای جشنواره امام رضا(ع) را اتفاق مهمی در عرصه فرهنگی و هنری کشور دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان باید آداب و اصول برپایی جشنواره‌های سینمایی رعایت شود، به همین منظور استفاده از مشاوران هنری و سینمایی برای برپایی جشنواره‌های کیفی ضروری است.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: این اقدام باعث ارتباط دائمی هنرمندان با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می شود.

ایوبی با بیان اینکه فعالیت برخی استان‌ها در جشنواره سیزدهم بسیار رضایت بخش بود، اظهار کرد: به جای سفارش تولید باید به شناسایی آثار تولید شده بپردازیم.

وی با اعلام این خبر که اعتباراتی برای ساخت فیلم حرفه‌ای دینی در نظر گرفته شده است، گفت: اولویت ما ساخت فیلم با محوریت فرهنگ رضوی است.

ایوبی به حاضران توصیه کرد: عمل به احتیاط نکنید و با ظرافت چالش‌های فضای سینمایی را رفع کنید.

ارسال ۶۹۲ اثر به برنامه‌های سینمایی جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه براساس آموزه های رضوی خدمت در عرصه فرهنگ از افتخارات است، به سخنان رهبر معظم انقلاب در استفاده بهینه از ابزار هنر و سینما برای تبلیغ و تفهیم مسایل دینی اشاره کرد و افزود: جشنواره های سینمایی در 3 استان یزد، گلستان و لرستان تاکنون 692 اثر در قالب‌های مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و تولیدات تلویزیونی رضوی دریافت کرده‌اند.

سید جواد جعفری با ابراز امیدواری برای ارایه آثار فاخر در جشنواره های سینمایی امام رضا(ع) گفت: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که هرسال نسبت به سال گذشته گامی به جلو برداشته شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه محتوای آثار باید منطبق با فرهنگ رضوی باشد، تصریح کرد: باید تلاش شود تا خروجی جشنواره در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای ارایه آثار باکیفیت بالاتر استفاده شود.

وی در خاتمه تأکید کرد: خروجی تلاشهای یک ساله همه اعضای فعال چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مراسم اختتامیه در استان ها نمود خواهد داشت، بنابراین همه تلاش باید بر این باشد که در استان های میزبان برنامه های سینمایی مراسمی شایسته و با شکوه برگزار شود.

پیشنهاد راه‌اندازی جشنواره فیلم موبایلی رضوی

علیرضا رضاداد دیگر سخنران جلسه کارگروه سینمایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بود. وی با بیان اینکه ما در حوزه فضای مجازی غیر فعالیم، گفت: باید برای مشارکت حداکثری مردم در جشنواره امام رضا(ع)، جشنواره فیلم موبایلی راه اندازی کنیم.

مشاور رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه وجود گوشی های همراه هوشمند می تواند یک فرصت برای ما باشد، اظهار کرد: آثار موبایلی مردم که برخی از آنها بسیار هنرمندانه نیز هست، می تواند فضای خالی کلیپ ها را پر کند.

وی تأکید کرد: از آنجا که ساخت فیلم های بلند زمانبر است، اینگونه فیلم ها می تواند مخاطبان و هنرمندان بیشتری را جذب جشنواره کند.

رضاداد در ادامه تصریح کرد: نباید از جریان سازی رسانه ها در گسترش و توسعه جشنواره غافل شویم و از فرصت به وجود آمده در رادیو و تلویزیون برای مشارکت حداکثری مردم بهره مند شویم.

وی با تأکید براینکه باید توجه هنرمندان را به جشنواره جلب کنیم، ادامه داد: انیمیشن های تولید شده اگر به فضای جشنواره نزدیک باشد می تواند فضای هنری پویایی به جشنواره ببخشد.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان و سینماگران عرصه دینی باید اولویت باشد، تصریح کرد: برای شکل گیری جریان پایدار در سینما نیازمند برخی اقدامات از جمله جذب هنرمندان، استفاده از فضای مجازی و رسانه ها و نیز بازنشر آثار قبلی جشنواره در فضای مجازی هستیم.

کارگردان معروف سینمای ایران میان خادمان نمونه فرهنگ رضوی

مشاور امور استان‌های رئیس سازمان سینمایی کشور به ارایه گزارشی از فعالیتهای سینمایی جشنواره امام رضا(ع) پرداخت و گفت: در بخش سینمایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 3 بخش جشنواره مستند و فیلم کوتاه، پویانمایی و تولیدات تلویزیونی برگزار می شود.

بابک رضایی در تشریح فعالیتهای سازمان سینمایی کشور برای جشنواره چهاردهم اظهار کرد: اعلام فراخوان به صورت گسترده در سایتهای مختلف هنری و سینمایی اولین گام برای برگزاری جشنواره هایی در خور شأن نام امام رضا(ع) است.

وی از انتخاب خادم نمونه فرهنگ رضوی از میان سینماگران کشور خبر داد و افزود: این هنرمند منتخب در آیین اختتامیه جشنواره که در شب میلاد امام هشتم(ع) در مشهد برگزار می شود، تجلیل خواهد شد.

مشاور امور استانهای سازمان سینمایی کشور در ادامه گفت: با همکاری دفتر امور جشنواره های سازمان سینمایی و همکاری های بین المللی این سازمان ، ستاد پشتیبانی جشنواره امام رضا(ع) در حوزه سینمایی تشکیل شده است که مدیران مؤسسات مذکور در آن حضور داشتند. نتیجه این جلسات شناسایی 10 اثر از سوی مرکز گسترش سینمای تجربی و10 اثر از سوی انجمن سینمای جوان بود که در کنار آثار رسیده از سوی فراخوان به نمایش در خواهد آمد که امیدواریم موجب غنا و کیفیت بخشی به جشنواره های سینمایی، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شود.

وی در ادامه سخنانش پیشنهاد کرد جلسات تخصصی پژوهشی برای سینماگران جشنواره امام رضا(ع) برگزار شود.

رضایی گفت: پیشنهادی که از سوی سینماگران مطرح شده است که برپایی کارگاه ایده تا تولید برای فیلم نامه نویسان، آسیب شناسی تولیدات دینی، بررسی نحوه نمایش معصوم(ع) در فیلم دینی و ایجاد بازار برای فروش آثار تولید شده، از مهمترین پیشنهادات مطرح شده بوده است.

رضایی از حضور 13 اثر تلویزیونی در جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: بنیاد سینمایی فارابی 6فیلم بلند با محتوای فرهنگ رضوی شناسایی کرده است که به جشنواره خواهد رسید و این روند ادامه می یابد تا در «مشهد 2017» به مرحله اکران برسد.

وی در خاتمه از برگزار کنندگان بخش های مختلف حوزه سینمایی جشنواره امام رضا(ع) خواست تا نگاه خود را از مرحله استانی به ملی و بین المللی ارتقاء بخشند.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم و فیلم نامه بلند رضوی در خراسان رضوی، جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد، جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان و جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی در لرستان همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

ارسال نظر: