دومین نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست به کار خود پایان می‌دهد

کدخبر: 2035613

دومین نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست دوشنبه ۱۰ خرداد ماه با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان عرصه تجسمی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، دومین نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور با موضوع هولوکاست دوشنبه 10 خرداد ماه طی مراسمی در تالار سوره حوزه هنری با اهداء جوائز و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

در این مسابقه از 50 کشور جهان، هنرمندان کاریکاتوریست آثارشان را ارائه کردند. 864 اثر به مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست ارسال شده است. جوایز این مسابقه نیز در دو بخش در مراسم اختتامیه اهداء می‌شود. در بخش کارتون به رتبه اول، 12 هزار دلار، رتبه دوم، 8 هزار دلار و رتبه سوم 5 هزار دلار اهدا می شود. همچنین در این بخش به 5 هنرمند ، هر کدام یک هزار دلار اهدا می شود. در بخش چهره یا پرتره نیز به نفر نخست 7 هزار دلار، نفر دوم 5 هزار دلار و نفر سوم 3 هزار دلار اهدا می شود. پس از پایان کار نمایشگاه هولوکاست، آثار این نمایشگاه در فضای مجازی از طریق دو سایت ایران کارتون و هنر مقاومت برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

دومین نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور با موضوع هولوکاست، روز شنبه 25 اردیبهشت ماه در حوزه هنری افتتاح شد و علاقه مندان از آثار این نمایشگاه در گالری‌ ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری انقلاب اسلامی بازدید کردند. این نمایشگاه، حاصل فراخوانی بین المللی با عنوان هولوکاست است که دبیری آن را سیدمسعود شجاعی طباطبایی بر عهده داشته است.

در روزهای برپایی نمایشگاه هولوکاست، بسیاری از رسانه های غربی، با اهداف از پیش تعیین شده، تبلیغات منفی علیه این نمایشگاه داشته اند و تلاش کرده‌اند واقعیت برپایی نمایشگاه را به گونه ای دیگر جلوه دهند. در حالی که دبیر این نمایشگاه نیز، در نشست رسانه ای، تاکید کرد که اساسا به دنبال نفی و یا اثبات هولوکاست نیستیم، چیزی که رسانه های غربی روی آن مانور می دهند و عنوان مسابقه ما را نفی هولوکاست گذاشته اند اشتباه است. در فراخوان این مسابقه نیز تاکید شده است که به دنبال نفی کشتار قوم یهود در جنگ جهانی دوم نیستیم. بحث ما این است که چرا تاوان هولوکاست را باید مردم فلسطین بدهند.

مخاطبان برای بازدید از آثار دومین نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست تنها تا دوشنبه 10 خرداد ماه فرصت دارند. علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند به حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

همچنین مراسم اختتامیه دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست ساعت 17 دوشنبه 10 خرداد ماه با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان عرصه تجسمی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

ارسال نظر: