وزیر علوم خبر داد:

تاسیس موسسه تحقیقاتی علوم انسانی مشترک بین ایران و ترکیه

کدخبر: 2035730

وزیر علوم از اقدامات بین دو کشور ایران و ترکیه به تاسیس یک موسسه مطالعاتی تحقیقاتی علوم انسانی مشترک بین دو کشور در ترکیه اشاره کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد فرهادی در پایان سفر یک روزه خود به آنکارا و دیدار با برخی مسئولان آموزش عالی ترکیه گفت: توافقات تهران و آنکارا در زمینه آموزش عالی اجرایی می شود.

وی در خصوص تفاهم نامه منعقده با مسئولان آموزش عالی ترکیه اظهار داشت : تفاهم نامه ای با طرف ترکیه در زمینه همکاری های علمی، فناوری و آموزشی خصوصا آموزش عالی در ماه قبل در جریان دیدار دکتر روحانی از آنکارا به امضا رسید و ما در دیدار با رئیس سازمان آموزش عالی این کشور در زمینه مشخص کردن برنامه عمل این تفاهم نامه گفتگو کردیم.

وزیر علوم افزود: جلسه ای با حضور همکاران مان در کمیته مشترک در زمینه کارهایی که باید انجام شود تشکیل شد و در این جلسه در زمینه کارهایی از قبیل اعزام متقابل دانشجو در رشته های مختلف، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، تاسیس متقابل کرسی های زبان فارسی و ترکی در ترکیه و ایران، تحقیقات مشترک و برگزاری سمینارها و کنفرانس ها بررسی شد.

فرهادی گفت: این اقدامات در دو عرصه کوتاه مدت و بلند مدت از جمله تحصیلات تکمیلی مشترک و همچنین تاسیس یک موسسه مطالعاتی تحقیقاتی علوم انسانی مشترک بین دو کشور در ترکیه و نیز برگزاری دوره های تحقیقاتی مشترک و همکاری در زمینه فناوری و نوآوری است.

وی همچنین در زمینه نظارت بر نحوه اجرای توافقات گفت: ما یک کمیته نظارت بر همکاری های علمی داریم که به طور مشترک تشکیل جلسه می دهند و در سطح عالی نیز وزرا هر سال با یکدیگر دیدار و با ارزیابی بر اجرای عملی تفاهم نامه نظارت خواهند کرد.

ارسال نظر: