امرودی خبر داد:

استقرار حدود ۷۸۰بهبودیافته در مراکز بهاران/۲۳۰۰ تخت خالی بهاران در انتظار مددجو

کدخبر: 2035982

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از استقرار حدود ۷۸۰ نفر از بهبودیافتگان در مراکز بهاران خبر داد و گفت: این افراد در مرحله اول طرح انضباط شهری جذب شدند و بعد از گذراندن دوران ترک با تایید مددکاران و به طور داوطلبانه به مراکز بهاران منتقل شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی با بیان اینکه 15هزار معتاد متجاهر در تهران زندگی می کنند، اظهار داشت: حضور این تعداد در بخش های مختلف شهر و ایجاد اختلال در برخی از محلات موجب شد تا شهرداری در قالب طرح انضباط شهری وارد دو گودال آسیب یعنی محله هرندی و فرحزاد شود تا فضا را عادی کند و محله ها را از حالت گودال و زهکش آسیب های اجتماعی خارج سازد.

وی افزود: متاسفانه محله هرندی و فرحزاد از دید قاچاقچی ها، خرده فروش ها و معتادین به عنوان دو مرجع اصلی خرید و فروش مواد مخدر محسوب می شوند و این امر زندگی ساکنان محلات را کاملاً مختل کرده است. به همین دلیل شهرداری نه با هدف ریشه کردن کردن اعتیاد بلکه به منظور عادی سازی شرایط پا به میدان گذاشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز حتماً در محله هرندی مانند سایر مناطق تهران معتاد دیده می شود، گفت: مهم این است که این محله دیگر زهکش آسیب های اجتماعی نیست و در این راه پلیس و دادستانی هم همکاری خوبی داشته اند. البته نباید فراموش کنیم از روز اول قرار بر این بود تا طرح انضباط شهری در بازه زمانی 2 ساله انجام شود.

امرودی با اشاره به جذب حدود 4 هزار و 500 مرد و 500 زن در مرحله اول طرح انضباط شهری تصریح کرد: این تعداد به کمپ ها منتقل شدند و بعد از گذراندن دوران ترک حدود 800 نفر برای حضور در بهاران اعلام آمادگی کردند. مسئولان کمپ ترک اعتیاد این افراد را تایید کردند اما مددکارانی که از بهزیستی معرفی شدند در نهایت پاکی 780 نفر را تایید کردند و این تعداد به مراکز بهاران منتقل شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 مرکز بهاران را تحویل دادیم و 2300 ظرفیت خالی در این مراکز داریم که امیدواریم این ظرفیت خالی با حضور افرادی که در این دوره دوم جذب می شوند و مورد تایید مددکاران هستند، تکمیل شود.

ارسال نظر: