دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد:

آثار نمایشگاه هولوکاست آزادی بیان در غرب را نقد می‌کنند/ صهیونیست بزرگ ترین نماد ضد آزادی بیان در جهان شده

کدخبر: 2035987

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست در حوزه هنری بازدید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست، درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه اظهار کرد: وظیفه خودم می دانم از بانیان برگزاری این نمایشگاه، به ویژه آقای شجاعی‌طباطبایی تقدیر و تشکر به عمل آورم.

وی افزود: چند نکته ای در این نمایشگاه بسیار قابل توجه بود. تنوع و ارزش تکنیکی آثار و همچنین تنوع کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه قابل توجه و جالب بود. توجه به برخی نکات مفهومی که امسال در نمایشگاه دیده می شود، مانند سوء استفاده‌ای که جریان صهیونیست از قضیه جنگ جهانی دوم می‌کند نیز قابل توجه بود. ارتباطی که می شود امروز بین جریان‌های افراطی امپریالیست ساخته مثل داعش و هم جهتی او با جریان صهیونیست در قربانی کردن مسلمانان و آزادی خواهان جهان از نکات مهم نمایشگاه بود.

مختارپور همچنین گفت: این مسئله که صهیونیست تبدیل به بزرگ ترین مظهر و نماد ضد آزادی بیان در جهان شده است نیز از دیگر نکات نمایشگاه بود. آثار نمایشگاه آزادی بیان در غرب را مورد نقد می‌گذارند و این سوال را ایجاد می‌کنند که این چه آزادی بیانی است که اجازه توهین به اعتقادات میلیاردها مسلمان را می‌دهد، اما اجازه تحقیق به مسئله مورد شک تاریخی را نمی‌دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم این آثار در سطح گسترده تر منتشر شود و کسانی که فرصت پیدا نکرده‌اند حضوری به بازدید از آثار نمایشگاه بیایند، از طرق مختلف، همچون چاپ کتاب، وب سایت ها و لوح فشرده آثار نمایشگاه در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی در جنگ جهانی توسط نازیسم از بین رفته‌اند، عنوان کرد: تصور می‌کنم بی‌احترامی به آن‌هاست که قربانیان جنگ جهانی را وسیله‌ای برای کشتار انسان‌های دیگر و تجاوز به خاک مردمی مظلوم کنیم. بنابراین اگر کسی این جریان را افشا کند، در واقع به مقام کسانی که در جنگ جهانی بی گناه و به ناحق کشته شده‌اند هم احترام می‌گذارد. در این نمایشگاه و حتی در آثار دیگری که در کشورمان صورت می‌گیرد تمسخر کشته شدگان یهود را ندیدم و چنین تفکری در کشورمان وجود ندارد که کسی بخواهد به قربانیان یک قوم بی احترامی کند.

مختارپور یک‌شنبه 9 خرداد ماه به همراه سید مسعود شجاعی طباطبایی از نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست در حوزه هنری بازدید کرد.

مخاطبان برای بازدید از آثار دومین نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست تنها تا دوشنبه 10 خردادماه فرصت دارند. علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند به حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند. همچنین مراسم اختتامیه دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست ساعت 17 دوشنبه 10 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان عرصه تجسمی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

ارسال نظر: