فضائلی:

رای ۱۵۰ نفری پزشکیان در برابر رای ۱۰۳ نفری عارف معنای خاصی دارد/ پزشکیان اصلاح‌طلبِ اصولگراست

کدخبر: 2036219

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گقت: اگر تحلیل آماری صورت گیرد متوجه می‌شویم که برای مثال آقای پزشکیان هرچند تعلق به جریان اصلاح‌طلب دارد، اما نیرویی با گرایش ارزشی است و به نوعی می‌توان او را اصلاح‌طلبِ اصولگرا نامید؛ ایشان بیش‌تر از عارف رأی آورده‌اند و رأی ۱۵۰ نفری پزشکیان در برابر رأی ۱۰۳ نفر عارف معنای خاصی دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با فارس ، با بیان اینکه اتفاقی که در هر دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی افتاد پیام روشنی داشت، گفت: آیت‌الله جنتی در خبرگان و آقای لاریجانی در مجلس شورای اسلامی، هر دو متعلق به جبهه اصولگرایی هستند و سوابق و مواضع روشنی در این زمینه داشته و دارند.

وی افزود: آقای لاریجانی علی‌رغم طیف‌بندی‌های سیاسی، همواره خود را در جریان اصولگرایی تعریف کرده و یک اصولگرا محسوب می‌شود.

فضائلی با اشاره به ادعاهای اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات هفتم اسفند گفت: آنها مدعی شدند که پیروز رقابت‌های مجلس خبرگان و شورای اسلامی هستند و با برجسته کردن نتیجه انتخابات تهران به این ادعا دامن زدند و انتخابات تهران را پشتوانه این ادعای خود کردند.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه این ادعاها نتایجی که در جریان رأی‌گیری‌های اخیر روسا و هیأت‌رئیسه‌های دو مجلس انجام شد، جریان اصلاح‌طلب باید بپذیرد که تحلیل‌ها و برآوردهایش غلط بوده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: چنین برآورد فاحشی از صحنه انتخابات از سوی یک جریان سیاسی باسابقه، نقطه ضعفی عمده و قابل توجه محسوب می‌شود و هم مردم و هم هواداران این جریان در ارتباط با برآوردها و پیش‌بینی‌هایی که سران اصلاح‌طلب ارائه می‌کنند باید همواره با نگاهی تردید‌آمیز بنگرند.

وی با اشاره به چرایی و علل تظاهر به پیروزی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: اگر از اول می‌دانستند و با بی‌صداقتی این ادعا را مطرح کردند، خیلی بدتر و دروغ گفتن و بی‌صداقتی با مردم است و طبیعتاً مردم هم نسبت به این بی‌صداقتی واکنش نشان خواهند داد.

فضائلی با اشاره به اظهارنظر برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر رأی دادن تعدادی از اعضای لیست امید به لاریجانی تصریح کرد: این نشان‌دهنده به‌هم‌ریختگی سازمانی و تشکیلاتی این جریان است، اصلاح‌طلبان از لحاظ تشکیلاتی به‌قدری از هم‌پاشیده هستند که نیروهای متعلق به این جناح به مهم‌ترین چهره خود که عارف باشد، رأی نمی‌دهند و به یک چهره اصولگرا رأی می‌دهند که این پیام قابل‌توجهی دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به وزن جریان دولت در مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان متعلق به دولت نیز طفیلی دو جناح اصلی مجلس هستند و نمی‌توانند نقش مستقل و تعیین‌کننده‌ای را ایفا کنند.

وی با اشاره به رأی 103 نفری مجلس به عارف گفت: اگر تحلیل آماری صورت گیرد متوجه می‌شویم که برای مثال آقای پزشکیان هرچند تعلق به جریان اصلاح‌طلب دارد، اما نیرویی با گرایش ارزشی است و به نوعی می‌توان او را اصلاح‌طلبِ اصولگرا نامید. ایشان بیش‌تر از عارف رأی آورده‌اند و رأی 150 نفری پزشکیان در برابر رأی 103 نفر عارف معنای خاصی دارد.

فضائلی در پایان تأکید کرد: همچنان نمی‌توانیم وزن نهایی اصلاح‌طلبان مجلس را برآورد کنیم، چون اگر جریان اصولگرایی بتوانند بهتر عمل کنند، چه‌بسا آمار اصلاح‌طلبان از این هم کم‌تر شود.

ارسال نظر: