فعال بحرینی:

حمایت غرب از رژیم بحرین، بخاطر منافع خودشان است

کدخبر: 2036426

"سعید الشهابی" از فعالان بحرینی اعلام کرد که دولت‌های غربی برای حفظ منافع خود حامی رژیم سرکوبگر بحرین هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعال بحرینی گفت دولتهای غربی برای حفظ منافع خود حامی رژیم سرکوبگر بحرین هستند.

سعید الشهابی از فعالان بحرینی و رئیس جنبش موسوم به احرار یمن که در حال حاضر در انگلیس به سر می برد در گفتگو با این شبکه از لندن گفت:« رژیم بحرین همچنان به سرکوب مخالفان ادامه می دهد و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیست. این رژیم امیدوار است بتواند با اعمال خشونت بیشتر بتواند در نهایت عزم و اراده مردم را بخشکاند اما این اتفاق رخ نخواهد داد. در این میان باید به نقش قدرتهای غربی نیز توجه داشت که همچنان به بحرین تسلیحات و تجهیزات نظامی می فروشند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: این فعال سیاسی بحرین افزود: این قدرتها نمی خواهند کشورهای عربی پیشرفت کنند یا اینکه دولتهایی در آنها در مسند قدرت باشد که نماینده مردم باشد. اگر حکومتهای منتخب مردم در کشورهای عربی به قدرت برسند، در مسیر منافع این کشورها حرکت خواهند کرد و این حرکت با خواسته های غربی ها درباره این کشورها، همخوانی نخواهد داشت. به همین علت است که آنها از رژیم سرکوبگر بحرین حمایت می کنند. عربستان سعودی نیز میلیاردها دلار در زمینه رسانه ای و امثال آن هزینه می کند تا از شکل گیری جنبش حمایت از دموکراسی خواهی در بحرین جلوگیری شود.»

ارسال نظر: