استرکیش لاروش در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نقش جوانان در فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی باید پررنگ شود/نام هلال احمر، می‌تواند از وقوع جنگ جلوگیری کند

کدخبر: 2036499

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو گفت: ایجادفرهنگ صلح، اتحاد و مقابله با خشونت علیه جوانان، توسعه طرح های تحقیقات به کمک جوانان به منظور آموزش روش های رفع درگیری ها به صورت صلح آمیز و برقراری مذاکرات بعد از درگیری، از اهداف مهم ماست.

استرکیش لاروش در گفت‌وگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، بابیان اینکه نسل جوان در هر جامعه‌ای نقشی اساسی بازی می‌کند و دولت‌ها عموماً برای پیشبرد اهدافشان از نیروهای جوان بهره می‌برند، افزود: ازاین‌رو جوانان می‌توانند نقش عظیمی در پیشبرد اهداف و ایجاد صلح در کشورهایشان بازی کنند.

لاروش تصریح کرد: همکاری با سازمان‌های مربوط به جوانان در تجهیز و آموزش جوانان و رهبران جوان در مورد فرهنگ صلح و مبارزه با خشونت، آموزش حقوق بشر، آموزش‌های پیشگیرانه، فعالیت‌های ورزشی، حفاظت و اداره محیط، حرکت‌های فرهنگی - اجتماعی ، حفاظت میراث فرهنگی ، دوام بخشیدن به رسانه‌های مربوط به جوانان ،حل صلح‌آمیز درگیری‌ها و برقراری روابط عادلانه بین افراد با جنسیت متفاوت هم از برنامه‌های دیگر ما به‌حساب می‌آید.

وی تأکید کرد: هدف ما باید تقویت جوانان برای حضور کامل آن‌ها در جامعه به‌عنوان افرادی ارزشمند و برابر با دیگر افراد جامعه باشد. واگذاری مسئولیت به جوانان، آن‌ها را قادر می‌سازد از نیروهای خود در خدمت به توسعه استفاده کنند. عملکرد ما باید به صورتی باشد که برای توجه به جوانان و پاسخگویی به مسائل و انتظارات آن‌ها قرار گیرد تا مهارت‌هایی مفید و بادوام را در آن‌ها پرورش دهد .

لاروش ادامه داد:این رویکرد هماهنگ و جامع به‌منظور توجه به تمام جوانان به‌عنوان یک گروه ناهمگن در تحولی مداوم است. لازم است به سهم یونسکو در موضوع جوانان توجه کنیم، به‌خصوص نظریه نقش این سازمان در قرن بیست و یکم تا این زمان، یونسکو برای درخواست حمایت، پیشبرد حمایت، برانگیختن و تشویق حمایت و نیز آماده‌سازی و ایجاد حمایت از جوانان ، مطلوب عمل کرده است.

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در پایان خاطرنشان کرد: صلیب سرخ و هلال‌احمر یکی از نهادهای مردمی است که می‌تواند در زمان جنگ فعالیت‌های مثبتی در راستای ایجاد صلح بازی کند و حتی زمانی که جنگی در جریان نیست برای ایجاد صلح و آموزش آن تلاش کند . آن‌ها می‌توانند از نام و نشان خود استفاده کنند تا در متوقف کردن جنگ نقشی مؤثر بازی کنند.

ارسال نظر: