اعلام خریدهای بانک پاسارگاد و دوسالانه دامونفر از حراج تهران

کدخبر: 2036515

بانک پاسارگاد و دوسالانه نقاشی دامونفر خریدهای خود از پنجمین حراج تهران را اعلام کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بانک پاسارگاد پنج اثر و دوسالانه نقاشی دامونفر دو اثر گرانبها از حراج تهران خریداری کردند.

علی‎اکبر امین‎تفرشی، عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در گفتگویی اعلام کرد ما با هدف حمایت از اعتلای هنر ایران پای به این عرصه گذاشته ایم، لذا تلاش خواهیم کرد ضمن انجام مسئولیت‎های فرهنگی اجتماعی که در آموزه جهانی از بنگاههای بزرگ اقتصادی انتظار می‏رود، در توسعه و رونق اقتصاد هنر نیز نقش پویایی ایفا کنیم. امین تفرشی گفت: بانک پاسارگاد از پنجمین حراج تهران پنج اثر شاخص از نخبگان هنری ایران خریداری و تعداد 4 اثر نیز به فروش رسانده است. او افزود:" خریدهای بانک پاسارگاد بر اساس شماره های آثار در کاتالوگ حراج عبارتند از : ژازه تباتبایی( شماره 9) ، حسین زنده‎رودی(شماره 49 ) ناصر عصار( شماره 61 ) جلیل ضیاپور (شماره 64) و منوچهر یکتایی( شماره 80) . " وی خاطر نشان کرد: بدون اغراق اکنون گنجینه موزه بانک پاسارگاد با در اختیار داشتن بیش از 500 اثر هنری فاخر، که هدیه‌ای ارزشمند از سوی این بانک به تک تک ایرانیان است، از غنای مثال زدنی برخوردار است و می‌تواند شناسنامه‌ای جامع برای هنر مدرن و معاصر ایران ارزیابی شود. بدیهی است هر یک از این آثار به نوبه خود، ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای نیز یافته‌اند و علی‌رغم آنکه هدف از خرید آنها صرفاً سودآوری نبوده بلکه در واقع با اندیشه حمایت از هنر و هنرمندان ایران زمین و کمک به ایجاد رونق در اقتصاد هنر خریداری گردیده‏اند، اما در عین حال این حرکت از منظر مادی و اقتصادی نیز سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

از دیگر سو سیف الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال اعلام کرد برای فراهم آوردن گنجینه ای شاخص از جوانان و پیشگامان هنر ایران چندی ست از مراجع معتبر، آثار هنری خریداری می‌کنیم. وی افزود: امسال نقاشی خط سپید رنگ سید محمد احصایی و نیز نقاشی زیبای زنده یاد فریده لاشایی را از پنجمین حراج تهران خریداری کرده ایم‌؛ سال گذشته البته موفق شدیم سه اثر از این حراجی خریداری کنیم. پویاراد گفت: امیدواریم در گنجینه دامون فر با کنار هم قرار گرفتن آثار جوانان و اساتید بتوانیم پالت خوش رنگ از جریان سیال و پرجوشش هنر ایران ارائه دهیم.

گفتنی است پیش از این نام الناز شاکردوست، بازیگر سینما به عنوان نخستین خریدار پنجمین حراج تهران اعلام شده بود؛ او اثری از ناصر اویسی را خریداری کرد. پنجمین حراج تهران، هفتم خرداد با فروش 79 اثر در مجموع به قیمت 25 میلیارد و 362 میلیون تومان برگزار شده است.

ارسال نظر: