اعلام آمادگی "نتانیاهو" برای مذاکره درباره طرح صلح عربی

کدخبر: 2036539

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمادگی خود برای مذاکره با کشورهای عربی درخصوص طرح صلح عربی و لزوم تعدیل آن سخن گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که آماده امکان "احیای روند صلح عربی" است.

او این مطلب را در پاسخ رسمی به سخنرانی هفته گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بیان داشت. السیسی در این سخنان وعده داد که اگر اسرائیل تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح را قبول کند، روابط با این رژیم بهبود خواهد یافت.

نتانیاهو گفت: "طرح صلح عربی شامل مولفه‌های مثبتی است که می تواند به احیای مذاکرات سازنده با فلسطینی ها کمک کند".

او افزود: "ما آماده مذاکره با کشورهای عربی درباره تعدیل های این طرح هستیم تا منعکس کننده تغییرات بزرگی باشد که منطقه از سال 2002 میلادی شاهد آن بوده است. این امر همراه با حفظ هدف مورد توافق یعنی برپایی دو دولت است".

دولت فرانسه نیز اخیرا طرح برگزاری کنفرانسی بین المللی با حضور کشورهای مختلف جهان در پاریس بدون حضور نمایندگان تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیل برای احیای مذاکرات سازش بین رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان ارایه کرد.

بر این اساس، بعد از برگزاری کنفرانس بین المللی یاد شده، کنفرانس دیگری با حضور مسئولان رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان در پاییز آینده برگزار خواهد شد.

این طرح فرانسه شامل برگزاری کنفرانس بین المللی و احیای مذاکرات سازش در شورای امنیت و توقف شهرک سازی رژیم اسرائیل از طریق صدور قطعنامه شورای امنیت است.

این طرح بدنبال کسب حمایت اروپا و تلاش برای قانع کردن واشنگتن جهت استفاده نکردن از امتیاز وتو در قبال قطعنامه یادشده است.

این کنفرانس بین المللی قرار بود که روز سی ام ماه مه جاری میلادی برگزار شد اما به روز 14 ماه ژوئن آینده موکول شد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از این طرح استقبال اما نتانیاهو آن را رد کرده و گفته است که می خواهد با عباس مستقیم مذاکره کند.

سخنگوی جنبش حماس نیز هدف از طرح فرانسه برای احیای مذاکرات سازش بین رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین را سلب حقوق ملت فلسطین و در صدر آن حق بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خویش دانست.

ارسال نظر: