ستاد اربعین در ستاد بازسازی عتبات تشکیل شد

کدخبر: 2036609

ستاد اربعین حسینی در ستاد بازسازی عتبات عالیات آغاز به کار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، در حالی که چند ماه تا فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) باقی مانده است، ستاد اربعین حسینی در ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل و نخستین جلسه‌ی این ستاد نیز با حضور معاونان و مدیران برگزار شد.

مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در این جلسه با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته مسؤولیت کمیته جذب و مشارکت‌های مردمی و اسکان و پذیرایی به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار شده است.

وی استان محوری (تقسیم امور بین ستادهای استانی)، قرارگاه محوری (هماهنگی امور با قرارگاه‌های ستاد در عراق) و ارائه خدمات به زائران به بهترین شکل را مبنای برنامه‌ریزی و کارهای ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات، ذکر کرد.

در این جلسه مقرر شد، دستورالعمل‌های مربوط به هر یک از وظایف محوله و برنامه‌های معاونت‌ها و ستادهای استانی و ستادهای بازسازی عتبات در عراق، طی جلسات متعدد و با همفکری مسؤولان ستادها، تدوین و ابلاغ شود.

همچنین گزارشی از عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات در برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی، در سال گذشته ارایه شد.

در مراسم اربعین حسینی سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از مردم کشورمان در مقطع زمانی 15 روزه وارد عراق و از آن خارج شدند. ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز به عنوان مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، 144 تفاهم‌نامه‌ی همکاری با هیئات، نهادهای مردمی و دولتی برای برپایی موکب و ارائه خدمات اسکان و پذیرایی، امضا کرد.

در اربعین سال گذشته با سازماندهی ستاد بازسازی عتبات عالیات، 4 هزار نیروی متبرع برای خدمت به زائران اربعین اعزام شدند. همچنین این ستاد با بسیج تمامی امکانات، روزانه برای بیش از 250 هزار نفر در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی، امکان اسکان فراهم کرد. افزون بر این، ستاد بازسازی عتبات در شهرهای کاظمین و سامرا نیز با طبخ و توزیع غذا از زائران پذیرایی کرد.

ارسال نظر: