«نسیم آنلاین» منتشر کرد؛

توضیح بانک مسکن درباره ابهام ۱۰ هزار میلیارد تومانی!

کدخبر: 2036784

بانک مسکن توضیح داده که با توجه به افزایش خط اعتباری از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال به ۵۵۵ هزار میلیارد ریال، مقرر شده که این افزایش خط اعتباری از محل وصولی‌های فروش اقساطی مسکن مهر صورت پذیرد و در این خصوص وجوه دیگری به بانک پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، بانک مسکن اعلام داشته که براساس قرارداد خط اعتباری اولیه مسکن مهر، مبلغ 450 هزار میلیارد ریال به بانک مسکن از طریق بانک مرکزی اختصاص داده شد که بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها به پیمانکار پرداخت شده است.

پیشتر، مسئول سابق مسکن مهر پرده از ۱۰هزارمیلیارد تومان بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط مردم برداشت که هنوز توسط بانک مسکن پاسخی داده نشده است. تا کنون ۱۰هزار میلیارد تومان بابت اقساط مسکن مهر توسط مردم پرداخت شده است.

با توجه به اینکه ازمبلغ مزبور حداکثر ۱۵۰۰ میلیاردتومان صرف تسهیلات مسکن مهر شده، هنوز معلوم نیست بانک مسکن مابقی مبلغ مزبور را در چه سرفصلی و در کجا هزینه کرده است؟ در حال حاضر ۸۰هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر خود مالک توسط بانک پذیرش شده اما هنوز بعد از گذشت ۳سال به انعقاد قرارداد نرسیده است!

با این حال، بانک مسکن توضیح داده که با توجه به افزایش خط اعتباری از 450 هزار میلیارد ریال به 555 هزار میلیارد ریال، مقرر شده که این افزایش خط اعتباری از محل وصولی های فروش اقساطی مسکن مهر صورت پذیرد و در این خصوص وجوه دیگری به بانک پرداخت نشده است.

ارسال نظر: