معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

علت فوت بیمار کرمانشاهی، سقوط از تخت نیست

کدخبر: 2036868

در پی انتشار خبری مبنی بر فوت بیماری به دلیل سقوط از تخت در کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان ضمن رد این خبر گفت: نتیجه بررسی‌های اساتید و پزشکی قانونی این بوده که بیمار دچار ایست قلبی شده و متاسفانه از دست رفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر محمدی در گفت‌وگویی درباره علت مرگ بیماری که گفته می‌شد به دلیل سقوط از تخت در یکی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فوت شده، گفت: بیمار یک خانم حدود 50 ساله و با سابقه بیماری قلبی، نارسایی کلیه و نیازمند دیالیز، با سابقه دیابت و بسیار چاق بود‌ه‌اند. بر این اساس این بیمار کاندید عمل پیوند شده و مشاوره‌های لازم برای او انجام می‌شود. البته در مشاوره‌ای هم که قبل از عمل برای بیمار انجام شده بود، ریسک عمل را برایش متوسط به بالا اعلام کرده بودند که بیمار و همراهان‌شان این موضوع را می‌پذیرند.

وی افزود: بر این اساس بیمار تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته و بعد از آن وارد بخش پیوند می‌شود؛ بخشی که شرایط ایزوله دارد و بیمار مانیتور می‌شود. همچنین به دلیل بحث عفونت‌ها و شرایطی که باید برای بیماران پیوندی رعایت شود، اجازه ورود همراه به این بخش داده نمی‌شود.

محمدی با بیان اینکه بیمار در بخش پیوند، بی قرار بوده و اصرار داشته که خودش از تخت پایین آمده و کارهای شخصی‌اش را انجام دهد، گفت: البته پرستار اجازه این کار را به بیمار نداده است. اما زمانی که پرستار برای ثبت پرونده بیرون رفته بود، بیمار از تخت پایین آمده و همان لحظه ایست قلبی می‌کند که البته بلافاصله عملیات احیا برای بیمار انجام می‌شود و بیمار از نظر قلبی بازمی‌گردد، اما با کاهش سطح هوشیاری مواجه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بعد از این اقدامات بیمار به آی‌سی‌یو منتقل می‌شود، گفت: همان روز برای بیمار سی‌تی‌اسکن انجام می شود که در آن کوچکترین آثار و شواهدی مبنی بر خونریزی مغزی یا ضربه به مغز دیده نمی‌شود و متخصص رادیولوژی و نورولوژی بیمار را معاینه و این موضوع را تایید می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که بیماری فرد یک سیر پیش‌رونده داشته متاسفانه روز بعد بیمار فوت می‌کند. بعد از این بیمار به پزشکی قانونی منتقل و کالبدشکافی می‌شود. بر اساس جلسه‌ای که روز گذشته برای بررسی علت مرگ این فرد در بیمارستان و با حضور کلیه اساتید دخیل در پرونده و نماینده پزشک قانونی برگزار شد، نتیجه کالبدشکافی این بود که کوچکترین اثری از ضربه وجود ندارد و مداخله علل مغزی در فوت این فرد کاملا رد شده و لخته داخل عروق ریه نبوده است. بلکه مشکل این بوده که بیمار وزن قلبی بالای 450 گرم داشته و دچار گرفتگی عروق و خونریزی‌های مختصر داخل معده بوده است. نهایتا نتیجه بررسی‌های اساتید این بوده که بیمار دچار ایست قلبی شده و متاسفانه از دست رفته است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر: